پایگاه خبری آفتاب
۱۹ /خرداد /۱۴۰۵
Tuesday 09 June 2026
کد خبر:۳۸۷۵۵
۱۷:۵۳
۱۳۸۴/۱۱/۰۳

تقويت حافظه با مصرف نوشيدني‌هاي شيرين

۱۷:۵۳
۱۳۸۴/۱۱/۰۳
به گزارش آفتاب نیوز، پژوهشگران دانشگاه گلاسگو كالدونين اسكاتلند، با ارائه ليستي از كلمات به 25 فرد داوطلب 18 تا 52 ساله و بررسي حافظه آنها در به خاطر آوري كلمات پس از صرف نوشيدني‌هاي شيرين دريافتند، نوشيدن آب پرتغال حاوي 25 گرم شكر و يك بطري نوشابه سبب بهبود 11 درصدي در به ياد آوري كلمات شده و صرف نوشيدني‌هايي كه حاوي 50 گرم شكر هستند نيز، 17 درصد حافظه را تقويت مي‌كند. 

به گفته مدير  این پژوهش ؛ به طور كلي مصرف نوشيدني‌هاي حاوي گلوكز به طور قابل ملاحظه‌اي حافظه را بهبود مي‌بخشد.
گزارش خطا
برچسب‌ها:
شیرین حافظه
ارسال پیام
captcha
پیام های شما
ناشناس
-
۱۶:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۵
لطفا اطلاعات بيشتر در اختيار ما بگزاريد
پاسخ