کد خبر: ۳۸۷۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

گرم‌ ترین نقاط زمین

منطقه "بدلندز" در کوئینزلند استرالیا: دمای این منطقه داغ حدود ۶۹ درجه سانتی گراد اعلام شده است که در فصل خشکسالی به داغ‌ترین درجه خود می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز : این روزها بسیاری از نقاط جهان شاهد بالاترین نرخ افزایش دما در محدوده خود هستند اما از سوی دیگر هنوز در مقایسه با داغ‌ترین مناطق زمین گرمای کمتری دارند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان ناسا طی بررسی‌هایی که در این چند سال از دمای گرم‌ترین نقاط جهان انجام داده‌اند دریافته‌اند تمامی آنها در یک ویژگی با هم مشترک هستند آن اینکه اغلب آنها در مناطق صحرایی از میزان پایینی از رطوبت خاک و پوشش گیاهی برخوردارند و در مناطقی کم‌ارتفاع قرار دارند.

سایت نیچر ورلد نیوز در مطلبی تازه به گرمترین نقاط جهان اشاره کرده است:

۱- دشت لوت، ایران: طبق مطالعه ناسا، دمای دشت لوت به ۷۰ درجه سانتی گراد رسیده است. این صحرا در مدت پنج سال گرم‌ترین نقطه بوده که خالی از سکنه است.

۲- منطقه "بدلندز" در کوئینزلند استرالیا: دمای این منطقه داغ حدود ۶۹ درجه سانتی گراد اعلام شده است که در فصل خشکسالی به داغ‌ترین درجه خود می‌رسد.

۳- Flaming mountain در چین: گرم‌ترین نقطه در چین تپه‌های سنگ‌شنی Flaming mountain است که در حاشیه صحرای "تاکلامان" و رشته کوه "تیان شان" در "شینگ جیان" قرار دارد. دمای این منطقه در سال ۲۰۰۸ حدود ۶۶ درجه سانتی گراد بوده است.

۴- "ربع‌الخالی" در شبه جزیره عربستان: یک سوم شبه جزیره عربستان منطقه ربع‌الخالی را در بر می‌گیرد که بزرگترین صحرای شنی پیوسته در جهان و دمای آن در حدود ۵۶ درجه سانتی گراد است.

۵- ""قبلی در تونس: دمای این منطقه در حدود ۵۵ درجه سانتی گراد است که به عنوان واحه‌ای (نقطه‌ای سرسبز در میان صحرا) در تونس در نظر گرفته می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین