کد خبر: ۳۸۷۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

تزئین آپارتمان‌ با گلدان‌های خانگی «ماری‌جوانا»! +عکس

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای گیاه ماری‌جوانا را به صورت کشت‌های کوچک در داخل گلدان‌ها برای مصارف شخصی استفاده می‌کنند، گفت: مصرف ماری‌جوانا قادر است قلب، کلیه و ریه را تحت تأثیر منفی قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز : همچون هر ماده مخدر دیگری به عنوان یکی از مواد مهلکی که سلامت مردم را تهدید می‌کند مطرح بوده و است، اما آنچه باعث نگرانی بیشتر در این مورد می‌شود کشت این گیاه است که به شرایط مختلف سازگار است و امروزه حتی در گلدان‌ها نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که این گیاه ناشناس است و مردم نسبت به این گیاه آگاهی کمتری دارند و گاهی ناخواسته آن را برای مصارف تزئینی تهیه می‌کنند و عده‌‌ای نیز با شناخت کامل و هدفمند آن را پرورش داده و برای مصارف شخصی از آن استفاده بهره‌برداری می‌کنند.

گلدان خانگی ماری جوانا

در این رابطه دکتر سعید صفاتیان - رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به تولید گیاه ماری‌جوانا در گلدان‌ها اظهار کرد: حشیش یا شاهدانه بیش از 2 الی 3 هزار است که در دنیا قدمت دارد و به صورت طبیعی در مناطق کشت می‌شود.

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اما سالهاست که عده‌ای این ماده افیونی را به صورت کشت‌های کوچک در داخل گلدان‌ها برای مصارف شخصی استفاده می‌کنند.

صفاتیان، با بیان اینکه حشیش در گروه روانگران‌ها محسوب می‌شود، توضیح داد: این ماده قادر است قلب، کلیه و ریه را تحت تأثیر قرار داده و باعث ایجاد مشکلات عروقی شود.

وی افزود: اما نکته مهم در مورد حشیش تأثیر آن بر سیستم روانی انسان است که باعث ایجاد اضطراب، افسردگی، اختلال شخصیت تغییرات در حافظه شده و در حین استفاده افراد قادر نیستند ارتفاع و مسافت‌ها را به خوبی تشخیص دهند.

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: میزان مصرف ماری‌جوانا که نزدیک به 25 میلیون نفر در دنیا است بالاترین آمار در کل جهان را به خود اختصاص داده است که بیشترین موارد مصرف آن در جوانان دیده می‌شود.

صفاتیان، با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که برای علل مصرف حشیش ذکر می‌شود این است که گروهی از جوانان که به دنبال لذت هستند به این ماده روی می‌آورند، به بسیج پزشکی گفت: همچنین از دلایل دیگر افزایش مصرف کنجکاوی جوانان، تعارف در بین همسن‌وسالان، ارزان بودن مواد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این افرادی که دچار شکست عاطفی، تحصیلی یا اقتصادی می‌شوند یا در خانواده‌های فقیر، بدسرپرست یا بی‌سرپرست زندگی می‌کنند بیشتر در معرض آلوده شدن به این ماده مهلک هستند.

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروزه این گیاه به دلیل اینکه قابل شناسایی نیست در گلدان‌ها مشاهده می‌شود در صورتیکه این گیاه به اندازه 50 سانتی‌متر رشد می‌کند و دارای برگهای ریزی است که گل هم ندارد.

صفاتیان، با بیان اینکه نوعی از این گیاه که به صورت صمغ در بازار وجود دارد که تأثیر آن حدود 150 برابر از حشیش  بیشتر است و به صورت پودر یا روغن در حشیش استفاده می‌شود.

وی با اشاره به رواج کشت ماری‌جوانا در سطح شهر گفت: حشیش را می‌توان در هر نقطه‌ای کاشت زیرا گیاهی است که در هر آب و هوایی رشد می‌کند اما وظیفه دولت و مسئولین آموزش در مورد عوارض این ماده مخدر از طریق مختلف مثل شهرداری، آموزش و پرورش، رسانه‌ها  بین مردم است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ظاهراً تا به امروز اطلارسانی در این خصوص کافی نبوده است در خاتمه اذعان کرد: این برنامه نیازمند زمان طولانی‌تر و بودجه بیشتری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Seychelles
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
1
بااین خبررسانی عده بیشتری میشناسند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین