کد خبر: ۳۸۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۱

تاکید رييس جمهور بر گسترش روابط با بنگلادش

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، «شميم احسن» سفير جديد بنگلادش در ايران روز دوشنبه با محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ديدار و استوارنامه خود را تقديم كرد.

رييس جمهوري در اين ديدار از بنگلادش به عنوان «كشوري اسلامي و بااهميت همراه با مردمي پرتلاش و صميمي» ياد كرد و با اشاره به مشتركات فرهنگي و ديني دو كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي توسعه روابط با بنگلادش نمي‌شناسد.

احمدي نژاد ظرفيت‌هاي فراوان همكاري ميان دو كشور را برشمرد و گفت: در زمينه‌هاي كشاورزي، صنعتي، بهداشتي، جهانگردي و دريانوردي مي‌توانيم همكاري خوبي داشته باشيم.

رييس جمهوري با اشاره به عضويت دو كشور در سازمانهاي مهم بين‌المللي و منطقه‌اي نظير سازمان كنفرانس اسلامي، جنبش عدم تعهد و گروه ‪ ۷۷‬ افزود: حضور مشترك در اين سازمان‌ها اين فرصت را ايجاد مي‌كند كه از طريق هماهنگي با يكديگر از منافع ملتهایمان دفاع كنيم.

سفير جديد بنگلادش نيز در اين ديدار با اشاره به علاقه‌مندي مسئولان بنگلادشي براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران، پيوندهاي عميق تاريخي، فرهنگي و ديني دو كشور را يادآور شد و بر تحكيم و تعميق همكاري‌هاي تهران - داكا تاكيد كرد.

وي ظرفيت‌هاي فراوان همكاري دو طرف در زمينه‌هاي انرژي، صنعت و تجارت را مورد اشاره قرار داد و خواستار گسترش بيش از پيش مناسبات و استفاده از تجربيات و توانمندي‌ها شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین