کد خبر: ۳۸۷۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

رسانه های غربی: ترامپ تلویحا هیلاری کلینتون را تهدید به ترور کرد

رسانه های غربی گزارش دادند دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا درتازه ترین نطق انتخاباتی خود درکارولینای شمالی، با صحبت درمورد قانون آزادی حمل اسلحه در آمریکا ، تلویحا به ترور هیلاری کلینتون در صورت برداشته شدن این قانون تهدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه انگلیسی 'گاردین' روز چهارشنبه گزارش داد : دونالد ترامپ با این سخنرانی اکنون با اتهام 'تهدید به ترور' کردن هیلاری کلینتون رقیب خود مواجه است، کارازار انتخاباتی خود را وارد یک بحران تازه دیگری کرد.

گاردین نوشت: نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه که در 'ویلمینگتن' (Wilmington) کارولینای شمالی حضور یافته بود در بخشی از صحبت های خود در باره قدرت رئیس جمهوری آتی آمریکا در انتصاب قاضی عالی دراین کشور گفت که هیلاری بواقع خواهان برداشته شدن متمم دوم (قانون اساسی آمریکا) است، که با واکنش منفی حضار درمورد هیلاری کلینتون مواجه شد.

ترامپ گفت: اگر او (هیلاری کلینتون) قاضی مورد نظر خودرا برگزیند، مردم شما کاری نمی توانید انجام دهید، گرچه (برخی) افراد (از طرفداران) متمم دوم وجودداشته باشند، من نمی دانم، اما به شما می گویم ، که آن روز وحشتناکی خواهد بود.
شبکه تلویزیونی فرانس24 نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: برخی از کارشناسان و مفسران گفته های ترامپ را اینگونه تعبیر کردند که وی افراد را برای برخورد فیزیکی با هیلاری کلینتون ترغیب می کند.

درهمین حال ' کریس مورفی' سناتور ایالت کنتیکت آمریکا که حادثه تیراندازی و کشتار مدرسه 'سندی هوک' در سال 2012میلادی در این ایالت رخ داد درواکنش به اظهارات روز گذشته (سه شنبه) ترامپ گفت: این یک تهدید به ترور است، بطور جدی افزایش احتمالی تراژدی ملی و بحران است.

اظهارات روز گذشته ترامپ دراین زمینه از سوی 'رابی موک' (. Robby Mook) مدیر کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون محکوم شد، وی دراین باره گفت: ساده است، آنچه که ترامپ می گوید خطرناک است، فردی که قراراست رئیس جمهوری آمریکا شود نباید به هیچ وجه به موارد خشونت آمیز اشاره ای کند.

خبرنگار فرانس 24 از 'واشنگتن دی.سی' در پوشش این خبر همچنین گزارش داد: بسیاری از افراد، چه در واشنگتن دی.سی و چه در دیگر نقاط آمریکا می گویند، بله! این اشاره ای درجهت تلاش برای ترور هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری دمکرات ها است.
خبرنگار فرانس 24 افزود: هرچند که هنوز مشخص نیست که آیا این پیام روشنی در مورد ترور بالقوه برای نامزد دمکرات ها باشد، اما این احتمال وجود دارد؛ به یاد داشته باشید این کشوری است که در آن چهار رئیس جمهوری ترور شده اند و مفسران سیاسی درمورد آن شوخی نمی کنند.

لازم به یادآوری است که آبراهام لینکلن (شانزدهیمن رئیس جمهوری آمریکا) (April 14, 1865)،جیمز آبرام گارفیلد ( بیستمین رئیس جمهوری آمریکا) (July 2, 1881)،ویلیام مک کینلی ( بیست و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا) (September 6, 1901) و جان اف. کندی (سی و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا) (November 22, 1963) روسای جمهوری بودند که در آمریکا ترور شدند.


 نامزدی ترامپ منجر به ایجاد شکاف در شاکله حزب جمهوریخواه شده تا آنجاکه در روزهای اخیر 50 مقام برجسته حزب جمهوریخواه که درمیان آنها افرادی در رده های عالی اطلاعات و امنیت آمریکا قرار دارند با امضا نامه ای خواستار لغو نامزدی ریاست جمهوری ترامپ شدند و اعلام کردند که آنها به وی رای نخواهند داد.
این عده د رنامه خود نوشتند در صورتیکه که ترامپ به کاخ سفید راه یابد یکی از 'بی مسئولیت ترین' رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا خواهد بود.

دونالد ترامپ پس از پایان انتخابات اولیه و درون حزبی در همایش حزبی که برای جمهوریخواهان در 18 تا 21 ژوئیه برابر با 28 تا 31 تیرماه که در 'کلیولند' ایالت 'اوهایو' برگزارگردید ، بعنوان نامزد نهایی این حزب برای انتخابات 2016 آمریکا برگزیده شد.

هیلاری کلینتون نیز در همایش دمکرات ها که در چهارم تا هفتم امرداد ماه در 'فیلادلفیا' ایالت 'پنسیلوانیا' برگزارشد، نامزد نهایی این حزب در این دور از انتخابات شد.
این دو نامزد نهایی قرار است برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا 18 آبان امسال ( 8 نوامبر 2016) رقابت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین