کد خبر: ۳۸۸۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

انفجارهای همزمان در مناطق کردنشین/ 60کشته و زخمی

دو انفجار مهیب چهارشنبه شب در مناطق سور و قیزیل تپه رخ داد و گزارش های اولیه حاکی از این است که 6 نفر کشته و 54 تن زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
انفجارهای مهیب به طور همزمان در منطقه سور استان دیاربکر و قیزیل تپه استان ماردین در مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه رخ داده است.

گزارش خبرنگار سی.ان.ان. ترک از منطقه سور حاکی است در این انفجار مهیب دست کم چهار تن از شهروندان کشته و چهار پلیس زخمی شدند که حال یکی از آنها بسیار وخیم می باشد.

علت انفجار هنوز روشن نیست و شمار زیادی آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است. گفته می شود احتمالا حمله با منفجر کردن یک خودروی حامل صدها کیلو مواد منفجره صورت گرفته است.

در انفجار مهیب دیگری که در منطقه قیزیل تپه رخ داد دست کم دو نفر کشته و 50 نفر زخمی شده اند. گویا این انفجار نیز با منفجر شدن کامیون کامل صدها کیلوگرم مواد منفجره صورت گرفته است.

گفته می شود انفجار در نزدیکی یک دستگاه خودروی پلیس صورت گرفته است.

پیش از ظهر امروز نیز در مسیر عبور یک دستگاه خودروی زرهی نظامیان ترکیه از جاده ای در مسیر اولودره به شیرناق، بمبی کنترل از راه دور منفجر می شود که در اثر آن دست شش نظامی ترک کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

به دنبال این انفجار شمار زیادی آمبولانس به محل حادثه اعزام و نیروهای ارتش ترکیه عملیات گسترده ای را در منطقه علیه تروریستها شروع کردند.

روز گذشته نیز دو نظامی ترکیه در حمله عناصر پ.ک.ک در دیاربکر کشته و دو نظامی دیگر هم زخمی شدند. 

به گزارش ایرنا، درگیری بین نیروهای ارتش ترکیه و پ.ک.ک که از جولای سال گذشته شروع شده، به دنبال کودتای نافرجام 15 جولای گذشته (25 تیرماه) چند روزی متوقف شد، ولی این درگیری ها دوباره بطور فزآینده ای ادامه دارد.

در حدود سه هفته گذشته بیش از 40 نفر از نظامیان ترکیه در درگیری ها و یا انفجار بمب های جا سازی شده در مسیر حرکت خودروهای نظامی در مناطق کرد نشین شرق و جنوب شرق این کشور جان خود را از دست داده و ده ها نفر نیز زخمی شده اند.

در این میان، ستاد فرماندهی ارتش ترکیه از عملیات نیروی هوایی این کشور در منطقه کوهستانی تونجعلی در شرق این کشور خبر داد و اعلام کرد: چهار هدف متعلق به گروه تروریستی پ.ک.ک در این منطقه از منهدم شد؛ این عملیات شامگاه روز گذشته صورت گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین