کد خبر: ۳۸۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
شمشیربازی ایران در یکقدمی مدال ریو 2016

قدرت‌نمایی مجتبی عابدینی با صعود به نیمه نهایی المپیک ریو

سابریست تیم ملی شمشیربازی ایران در ادامه تاریخ‌سازی خود در المپیک به جمع 4 نفر برتر راه یافت تا کاروان ایران در آستانه کسب اولین مدال خود در ریو باشد. او در نیمه نهایی به مصاف شمشیرباز آمریکایی می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی عابدینی که برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی ایران به جمع 8 شمشیرباز برتر المپیک راه یافت، برای صعود به نیمه نهایی به مصاف وینسنت آنستت از فرانسه مهد شمشیربازی دنیا رفت و با نتیجه 15 بر 13 برابر این شمشیربازی به برتری برسد و در ادامه قدرت نمایی خود به جمع 4 نفر برتر راه یابد.

وقت اول این دیدار 8-6 به نفع عابدینی شده بود.

عابدینی در ادامه تاریخ‌سازی خود در شمشیربازی ایران به جمع 4 نفر برتر المپیک صعود کرد تا فقط یک گام دیگر برای کسب مدال و صعود به بازی نهایی فاصله داشته باشد. او در نیمه نهایی باید به مصاف دالیر هومر از آمریکا که در رده دهم جهان است برود.

این شمشیرباز فرانسوی که در رده پنجم رنکینگ جهانی حضور دارد در دور قبل برابر حریفی از ویتنام به برتری رسید. مجتبی عابدینی نیز در رقابت اول خود یاگودکا از اوکراین قهرمان اروپا و در دور دوم گو از کره جنوبی قهرمان المپیک لندن را از پیش رو برداشت.

به گزارش ایسنا، عابدینی در روز تولد خود می‌تواند اولین مدال کاروان ایران در ریو و همچنین اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در المپیک و مسابقه‌های مهم را کسب کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین