کد خبر: ۳۸۸۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
درباره مربی‌ای که شاگردش در المپیک کاری کرد کارستان

قصه مربی زحمتکشی که اشک‌های افتخارآمیزش دل ملتی را شاد کرد

دوباره با اوبه دنیا فخر می فروشیم. با پیمان فخری. سرمربی امروز وکاپیتان دیروز تیم ملی شمشیربازی سابر.
آفتاب‌‌نیوز :
مربی که شاگردش در المپیک کاری کرد کارستان. مثل همه مسابقاتی که یکی، دوسال اخیر درخشیده. اما این بار  مدال مجتبی عابدینی مهر تاییدی زد روی کارنامه مربی جوان.  پیمان فخری که 10 سال پیش و بعداز بازیهای آسیایی 2006 دوحه با تیم ملی خداحافظی کرد. او بعداز خیلی از شمشیربازی دور نماند و با تغییر و تحولات فدراسیون شد دبیر. همه برنامه اش استارت برای دگرگونی تیم برای بازیهای آسیایی 2010 گوانگ زو بود اما وقتی مقاومتها را دید، صبر کرد. صبرکرد و نتیجه اش ناکامی بود.

 بعداز آن فدراسیونی ها هم به برنامه های او ایمان آوردند و جوانگرایی استارت خورد. فخری همان موقع این شب را و مدال المپیک را می دید اما خیلی ها نه. شاید به خاطر همین بود که وقتی کار با علی پاکدامن، محمدرهبری ، فرزاد باهر ارسباران و محمد فتوحی را با اعتقاد به اینکه  آنها یک روزی در دنیا سری توی سرها درمی اورند شروع کرد، خیلی ها به او می خندیدند که فخری می خواهد با اینها کره و چین را شکست دهد. فخری کار کرد و نتیجه اش را هم گرفت. شاگردان او در بازیهای آسیایی اینچئون با نائب قهرمانی مزد همه زحماتش را دادند. 

اما برای فخری و شاگردانش نائب قهرمانی  تازه اول راه بود، نه آخر قصه . بعداز آن نوبت سهمیه المپیک بود. از جمع شاگردانش تنها مجتبی عابدینی برای المپیک  2012 لندن سهمیه  گرفت که یک دور بالا آمد و بعد با مصدومیت پایش حذف شد. بعداز آن بود که کم کم آنها جایشان را در رقابتها باز کردند، با شکست غولهای ششمیربازی در گرند پریکس ها و رقابتهای بین المللی. حتی یاکیمنکو نفر اول رنکینگ جهانی یا قهرمانان جهان هم از دست انها در امان نبودند .

 شمشیربازان با دوئل های بی نقص همه دنیا را بهت زده می کردند تا جایی که در مسابقات همیشه یک سئوال پرسیده می شد؛ کجا تمرین می کنید؟ با چه کسی؟ دو سهمیه المپیک و چهارمی تیمی جهان قبل از المپیک افتخار دیگری بود که در کارنامه پیمان فخری ثبت شد. هرچه شاگردان او بیشتر می درخشیدند، پیشنهادات وسوسه انگیز خارجی ها هم  به فخری بیشتر سرازیر میشد. حتی پیشنهاد از آلمان و آمریکا . اما سرمربی تیم ملی سابر تنها که فکر و ذکرش شاگردانش بود، بدون لحظه ای درنگ فقط یک جواب می داد: «نه !» فخری که جزو داوران بین المللی ممتاز شمشیربازی هم محسوب می شود،  سال قبل اسمش در لیست داوران قضاوت کننده المپیک هم نوشته شد اما او ترجیح داد در ریو کوچ شاگردانش باشد تا قاضی. حالا مجتبی عابدینی با مدالش در المپیک تاریخی می شود اما فراموش نکنید این کار بزرگ را پیمان فخری رقم زد. مربی کاربلد که شب و روزش در تمرین و تمرین و تمرین شاگردانش خلاصه شده بود. او که بعداز صعود عابدینی به نیمه نهایی دیگر اشک امانش نداد. اشک شادی از تحقق آرزویش. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین