کد خبر: ۳۸۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۷:۱۷
وزير امور خارجه روسيه خواستار شد:

تداوم همكاري‌هاي ايران و روسيه

آفتاب‌‌نیوز : در اين ديدار مهم‌ترين مسایل در روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي مورد بحث قرار گرفت.

لاوروف با اشاره به نقش ايران در تامين صلح و ثبات منطقه‌اي خواستار تداوم همكاري‌هاي دو كشور در زمينه‌هايي مانند درياي خزر، آسياي مركزي، قفقاز، عراق، افغانستان و خاورميانه شد.

فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران و هماهنگي مواضع دو كشور در اين زمينه از موضوعات ديگر مطرح شده در مذاكرات بود.

وزير امور خارجه روسيه حمايت كشورش از تداوم راه‌هاي مسالمت آميز براي حل موضوع پرونده هسته‌اي و آغاز مذاكرات ايران و كشورهاي اروپايي را اعلام نمود و خاطرنشان كرد اين گزينه رويكرد مناسبي براي حل و فصل اين موضوع مي‌باشد.

وي با اشاره به همسويي منافع دو كشور در مسایل منطقه‌اي گفت: منافع ما در مورد مسایل مربوط به حفظ و تحكيم ثبات منطقه‌اي در خاورميانه، عراق و افغانستان از جمله مساله مبارزه با تروريسم و قاچاق مواد همسويي دارد.

وزير امور خارجه روسيه خاطرنشان كرد: روسيه و ايران در مورد مساله تعيين رژيم حقوقي درياي خزر و تامين امنيت حوزه خزر با يكديگر همكاري مي‌كنند.

وي با اشاره به نقش ايران در تامين صلح و ثبات منطقه‌اي خواستار تداوم همكاري‌هاي دو كشور در زمينه‌هايي مانند درياي خزر، آسياي مركزي، قفقاز، عراق، افغانستان و خاورميانه شد.

معاون وزير امور خارجه ايران موضع پوتين مبني بر پرهيز از هرگونه شتابزدگي در اين پرونده را حرفي منطقي دانست كه مي‌تواند راهي براي خروج از وضعيت كنوني باشد.

دو طرف در پايان اهميت درياي خزر را خاطرنشان ساختند و بر لزوم تداوم رايزني‌ها براي حل مسایل مختلف اين دريا به ويژه موضوعات امنيتي را مورد تاكيد قرار دادند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین