کد خبر: ۳۸۸۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

سردار مومنی :نیروی انتظامی با برهم زدنندگان امنیت اخلاقی در ساحل برخورد می کند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت که این نیرو با برهم زنندگان امنیت اخلاقی و عمومی در سواحل برخورد می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار اسکندر مومنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : مسافرانی که به سواحل مازندران سفر می کنند، باید به خاطر خود و سایر مسافران ، امنیت عمومی و اخلاقی را رعایت کنند.

وی ادامه داد : سواحل دریا مانند خیابان ها ، معابر ، بوستان ها و دیگر اماکن ، حریم عمومی به شمار می روند و در حریم عمومی به گونه ای باید رفتار شود که امنیت اخلاقی و اجتماعی حفظ شود.

سردار مومنی گفت : رفتارها در حریم عمومی با حریم خصوصی تفاوت های زیادی دارد و برای معابر و حریم عمومی در هر کشوری ضوابطی وجود دارد که همه باید از آن تبعیت کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت : درخواست ما از تمام مسافرانی که به اماکن عمومی از جمله سواحل دریای خزر می آیند این است که هنجارهای اخلاقی و شئونات عمومی را رعایت کنند ، در غیر این صورت نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند امنیت عمومی را سلب کنند ،مطابق با قانون برخورد خواهد کرد.

** شناسایی 300 نقطه حادثه خیز در سواحل دریای خزر
سردارمومنی همچنین به شناسایی 300 نقطه حادثه خیز در سواحل دریای خزر اشاره کرد و گفت : درخواست ما از مسافران این است که برای سلامت خود در این نقاط بیتوته و شنا نکنند و حریم طرح های سالمسازی را برای این منظور انتخاب کنند.

وی اضافه کرد : امکانی که در ساحل برای طرح های سالمسازی پیش بینی شده از لحاظ امنیتی و امکانات در حد قابل قبولی است و مسافران برای سلامت جان خود برای شنا از این اماکن استفاده کنند.

سردار مومنی تعداد طرح های سالمسازی دریا در دریای مازندران را 105 طرح اعلام کرد.

** مرگ 59 نفر در ساحل خزر در سال جاری 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با استناد به آمارهای رسمی مراجع صاحب صلاحیت مازندران گفت که 59 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در آب های ساحلی دریای خزر جان باختند که محل وقوع حادثه مرگبار برای تمامی آنان خارج از طرح های سالمسازی بود .
به گفته سردار مومنی آمار کشته شدگان در دریای مازندران در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

** رضایت مندی مردم از پلیس 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین از رضایت مندی مردم از عملکرد پلیس خبر داد و گفت که بررسی نشان می دهد که رضایت مردم از پلیس به خصوص راهنمایی و رانندگی افزایش یافت و مردم در مجموع از عملکرد نیروی انتظامی رضایت کامل دارند.
وی اضافه کرد : اگر مردم ما شکایت ، انتقاد ، پیشنهاد و رضایت از عملکرد ماموران نیروی انتظامی دارند می توانند از طریق تماس با 197 ، نظر خودشان را اعلام کنند .

او ادامه داد : رضایت مندی مردم و همکاری آنان با پلیس موجب شده تا سوانح رانندگی به خصوص تلفات انسانی در جاده ها در سنوات اخیر کاهش یافت به طوری آمار 28 هزار نفری تلفات رانندگی در سال های 84 و 85 در سال های اخیر به 16 هزار نفر رسید.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت که این نیرو همچنان از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی است.

مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و امسال بنا بر اعلام رسمی ستاد اجرایی طرح سالمسازی دریا ، 105 طرح برای شنا و ارائه خدمات به گردشگران در این محدوده فعال شده است .

طرح سالمسازی دریا در مازندران امسال از اول خرداد شروع شد و تا پایان شهریور ادامه دارد . 
حضور ناجیان غریق ، پیش بینی مکان های جداگانه برای شنای زنان و مردان ، تمیز نگه داشتن شناگاهها

و پیش بینی امکاناتی مانند آلاچیق ، سکوی استراحت ، زمین بازی ، جت اسکی ، فروشگاه مواد غذایی ، رستوران و چایخانه از جمله مزیت های استقرار و شنا در این محدوده هاست .

امسال برای نخستین بار با هدف ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به شناگران ، طرح امداد و نجات در سواحل مازندران به جمعیت هلال احمر استان واگذار شده است.

از سال 92 تاکنون با اجرای طرح سالمسازی در سواحل مازندرانی دریای خزر ، آمار غرق شدگان در این دریا در مقایسه با سال های قبل بیش از 60 درصد کاهش یافت .

پارسال کمتر از 90 نفر در سواحل دریای مازندران جان باختند در حالی که آمار تلفات ناشی از غرق شدن در این دریا سال 91 حدود 300 نفر بود .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین