کد خبر: ۳۸۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

ابتکار: خشک شدن تالابها و کاهش سفره آبهای زیر زمینی زنگ خطر است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: خشک شدن تالابها، کاهش منابع سفره آبهای زیرزمینی و هجوم ریزگردها زنگ خطر اشکال اساسی در چرخه زیست محیطی را به صدا درآورده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: کاهش سفره های آبهای زیرزمینی درکشور بسیار نگران کننده است و باید با مشارکت مردم برای آن تدبیر کنیم.

وی افزود: با اصلاح الگوی آبیاری در کشاورزی، اصلاح بذر، مدیریت سم و کود باید هزینه های تحمیل شده به محیط زیست را کاهش دهیم که این کار با آگاهی دادن و آموزش گروههای مختلف ممکن می شود.

معاون رئیس جمهور یادآورشد: در دولت تدبیر وامید موضوع محیط زیست یک مسئله بخشی نیست بلکه بعه عنوان موضوعی فرابخشی همه نیروها و دستکاهها را درگیر کرده لذا همه باید برای رفع آن اقدام کنیم.

خشک شدن تالابها زنگ خطر زیست محیطی است
ابتکار با اشاره به خشک شدن تالابها گفت: وقتی سفره های آب زیرمینی کاهش یافته و تالاب ها خشک می شود نشان می دهد در چرخه محیط زیست اشکالی اساسی وجود دارد و زنگ خطر به صدا درآمده است که باید ما رابیدار کند.

وی بیان کرد: خروج از مشکلات زیست محیطی به عزم ملی و تلاش همگانی نیاز دارد و با همکاری همه دستگاهها لازم است بر بحرانها غلبه کنیم.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین