کد خبر: ۳۸۸۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

افزایش صادرات زعفران از خراسان رضوی

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: صادرات زعفران در قالب بسته بندیهای با وزن بیش از 30 گرم از این استان طی چهار ماه نخست امسال از نظر ارزش 41 درصد و از نظر وزن 42 درصد افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود عاطفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 25 هزار و 279 کیلوگرم زعفران در قلب این بسته بندی به ارزش 34 هزار دلار از گمرک ها و بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادر شد. 
وی ادامه داد: در همین مدت 16 هزار و 415 کیلوگرم زعفران نیز در قالب بسته بندیهای 10 تا 30 گرمی به ارزش 24 هزار دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادر شد. این حجم در مقایسه با مدت مشابه پارسال در وزن 19 درصد و از نظر ارزش 18 درصد کاهش داشت. 
ناظر گمرک خراسان رضوی همچنین عمده کالاهای صادراتی این استان را در طول چهار ماه نخست امسال به جز زعفران شامل کفپوشهای غیرمخملی باف، رب گوجه فرنگی و تخم پرندگان ذکر و بیان کرد: حجم و ارزش صدور این اقلام در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشت. 
وی گفت: در این مدت 657 هزار تن کالا به ارزش 509 میلیون دلار از گمرکها و بازارچه های مرزی خراسان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در وزن پنج درصد و از نظر ارزش هشت درصد کاهش یافت. 
عاطفی وزن و ارزش صادرات کالاها در چهار ماه ابتدای سال گذشته را به ترتیب 690 هزار تن به ارزش 553 میلیون دلار ذکر کرد. 
وی افزود: از کل صادرات کالاهای غیرنفتی در چهار ماه نخست امسال پنج میلیون و 110 هزار دلار آن از محل تجارت چمدانی و 18 میلیون و 389 هزار دلار نیز از محل بازارچه های مرزی باجگیران شهرستان درگز و و گمرک دوغارون شهرستان تایباد انجام گرفت. 
ناظر گمرک خراسان رضوی کشورهای مقصد کالاهای صادراتی این استان را به ترتیب حجم کالای صادره افغانستان، ترکمنستان، امارات عراق ذکر و بیان کرد: در بین آنها صادرات کالا به کشور امارات در ارزش 40 درصد افزایش داشت. 
وی ادامه داد: در این مدت حجم واردات کالا به خراسان رضوی نیز 158 هزار تن به ارزش 119 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب هفت درصد و شش درصد کاهش داشت. 
عاطفی میزان واردات کالا به خراسان رضوی در چهار ماهه نخست سال قبل را 171 هزار تن به ارزش 128 میلیون دلار ذکر کرد. 
وی گفت: عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی پنبه، مخلوط ای گندم، برنج و دانه کنجد بود که در بین آنها واردات پنبه و مخلوطهای گندم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 100 درصد رشد داشت. 
ناظر گمرک خراسان رضوی افزود: واردات کالا به خراسان رضوی در چهار ماه نخست امسال به صورت عمده از کشورهای امارات، ترکیه، پاکستان و کره انجام گرفت. 
وی گفت: واردات از ترکیه به خراسان رضوی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن 415 درصد و در ارزش 192 درصد افزایش و واردات از پاکستان 41 درصد در وزن و 57 درصد در ارزش کاهش داشت. 
ناظر گمرک خراسان رضوی افزود: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا، تراز بازرگانی خارجی گمرکات این استان طی چهار ماه ابتدای امسال مثبت و معادل 381 میلیون دلار است. 
خراسان رضوی پنج گمرک شامل لطف آباد و باجگیران به ترتیب در شهرستانهای درگز و در سرخس با کشور ترکمنستان، دوغارون شهرستان تایباد در مرز افغانستان و نیز مشهد و همچنین دو بازارچه مرزی تایباد در مرز افغانستان دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین