کد خبر: ۳۸۸۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

ورود برادران «داردن» به دنیای تروریسم

«ژان پیر» و «لوک داردن» کارگردانان سرشناس بلژیکی از جدیدترین پروژه سینمایی خود رونمایی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
ورایتی نوشت: برادران «داردن» در جریان برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لیما» در کشور اروپا که برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت آنها برگزار کرد اعلام کردند، مشغول ساخت فیلمی درباره ظهور تروریسم در اروپا هستند و امیدوارند این فیلم را پائیز سال آینده در بلژیک مقابل دوربین ببرند.

این فیلم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده، همچون اغلب آثار برادران «داردن» به زندگی قشر کارگر و به حاشیه رانده شده جامعه می‌پردازد.

«زن ناشناخته» جدیدترین ساخته این کارگردانان بلژیکی است که امسال در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن رونمایی شد و یکی از نامزدهای نخل طلای بهترین فیلم بود.

جشنواره فیلم «لیما» در برنامه ویژه تقدیر از این برادران مطرح سینمایی، دو فیلم برنده نخل طلای «روزتا» و «بچه» و همچنین فیلم «عهد» و فیلم «کودکی با دوچرخه» برنده جایزه بزرگ کن در سال 2011 را به نمایش گذاشتند.

«ژان پیر داردن» و «لوک داردن» برادران بلژیکی هستند که علاوه بر این که نویسندگانی متبحر هستند، کارگردانی و تهیه کنندگی نیز می‌کنند و بیشتر به ساخت فیلم‌های طبیعت‌گرا می‌پردازند که به کاوش در وضعیت جوانان و قشر محروم و به حاشیه رانده شده جامعه می‌پردازد.

افرادی از طبقه پایین و مهاجران‌، بیکارها و بی‌خانمان‌ها از افرادی هستند که در فیلم‌های برادران دارن مجال خودنمایی و حرف زدن می‌یابند. برادران «داردن» که از دهه 70 میلادی فعالیت سینمایی خود را آغاز کردند تا کنون دو بار با فیلم‌های «روزتا» (1999) و «بچه» (2005) موفق به کسب جایزه معتبر نخل طلای کن شده‌اند و در شمار معدود کارگردانانی مانند «فرانسیس فورد کاپولا»، «بیل اوگوست»، امیر کوستوریتسا» و «شوهی ایمامورا» قرار گرفتند که دو نخل طلا کسب کرده‌اند.

از دیگر ساخته‌های این برادران بلژیکی می‌توان به «پسر»(2002)، «سکوت لورنا» (2008) و فیلم «دو روز و یک شب» (2014) نام برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین