کد خبر: ۳۸۸۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

"فرماندهی مرکزی آمریکا اطلاعات درباره داعش را دستکاری کرده است"

تعدادی از اعضای کنگره آمریکا با تهیه گزارشی اعلام کردند مسئولان فرماندهی مرکزی آمریکا اطلاعات درباره داعش و جنگ با آن را دستکاری و تحریف کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این بخش از اعضای کنگره که به صورت ویژه مسئول تهیه گزارشی در این زمینه بودند، معتقدند مسئولان نظامی ارتش آمریکا بر اساس ارائه تصویری خفیف‌تر از خطرات گروه تروریستی داعش و تلاش ارتش برای موجه جلوه دادن اقدامات آمریکا در برخورد با آن، گزارش داده‌اند.

مایک پومپئو، یکی از نمایندگان حزب جمهوری خواه کنگره آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت: از اواسط سال 2014 تا اواسط سال 2015 مسئولان فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه (سنتکام) با اطلاعات نظامی درباره فعالیت‌های خود بازی کردند تا خطرات گروه تروریستی داعش در عراق را خفیف‌تر جلوه دهند.

پومپئو افزود: در نتیجه این اقدام کسانی که از اطلاعات یاد شده استفاده می‌کردند همواره نگاهی خوش‌بینانه نسبت به پیروزی‌های آمریکا علیه داعش داشتند اما همین امر می‌توانست سربازان آمریکایی را به خطر بیاندازد.

برای نویسندگان این گزارش روشن شد که فرماندهی مرکزی با انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی و یا اظهارات علنی وضعیت در عراق را بسیار بهتر از واقعیت اعلام کرده‌اند.

در حال حاضر بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تحقیقات داخلی درباره این مساله را آغاز کرده‌ است اما این وزارتخانه از واکنش به اتهامات وارده در این گزارش خودداری می‌کند.

برد ونستراپ، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا نیز در واکنش به این گزارش نسبت به علت اقدام دستگاه اطلاعاتی در بازی با آمار و اطلاعات از نبردها با داعش در عراق اظهار بی‌ اطلاعی کرد.

از سوی دیگر "کلی ایوت"، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور تاکید کرد، در صورتی که ثابت شود مسئولان سنتکام این تخلف را انجام داده‌اند و تحلیل‌گران را برای ارائه اطلاعات غلط درباره داعش تحت فشار گذاشته‌اند، باید محاکمه شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین