کد خبر: ۳۸۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

شانس وزنه‌برداران ایران برای شکستن رکورد المپیک در خاک ریو

در المپیک ریو وزنه برداران ایران شانس این را دارند که بعد از سالها نام خود را در فهرست رکورد داران المپیک به ثبت برسانند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، نخستین روز رقابتهای وزنه برداری المپیک ریو در بخش مردان  با رکورد شکنی وزنه بردار چین  آغاز شد. او توانست رکورد هلیل موتلو که 16 سال پیش به ثبت رسیده بود را بشکند.

در حال حاضر در فهرست رکورد داران  المپیک چهار رکورد  به نام ایران است که سه رکودشکنی مربوط به المپیک 2000سیدنی است و یک رکورد در المپیک 2004 آتن ثبت شده است.

 حسین رضازاده در دسته فوق سنگین و در المپیک سیدنی رکورد های 212 در یک ضرب  و472 کیلوگرم را در  مجموع دو حرکت  ثبت کرد و در المپیک  آتن نیز با 263 کیلوگرم رکورد شکنی داشت.

رکورد یک ضرب دسته 94 کیلوگرم المپیک نیز به نام یک ایرانی است  و  کوروش باقری با 187 کیلوگرم در المپیک سیدنی رکورد یک ضرب را به نام خود ثبت کرد.

ایران در المپیک ریو پنج وزنه بردار دارد که در میان آنها کیانوش رستمی، سهراب مرادی و بهداد سلیمی از شانس بیشتری برای کسب مدال به ویژه طلا برخوردارند. حتی این سه نفر فرصت این را دارند که نام خود را در فهرست رکورد داران المپیک نیز وارد کنند.

با توجه به رکورد هایی که نمایندگان ایران در تمرینات به ثبت رسانده اند، اگر بتوانند مجددا در المپیک ریو نیز آنها را تکرار کنند می توان شاهد شکستن رکورد المپیک توسط ایرانی ها در  خاک ریو باشیم. بهداد سلیمی در یک ضرب، کیانوش رستمی در دوضرب  و مجموع  و  سهراب مرادی در دوضرب از این شانس برخوردارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین