کد خبر: ۳۸۸۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷

پزشکیان: با دعوا کردن مملکت درست نمی‌شود /اصولگرایان می‌خواهند در جبهه اصلاحات تفرقه بیندازند

سایت روزنامه اعتماد نوشت:مسعود پزشکیان نماینده تبریز و نایب رییس مجلس اظهارداشت: کسانیکه بر طبل عبور اصلاح طلبان از آقای روحانی می کوبند می خواهند در میان اصلاح طلبان تفرقه ایجاد کنند
آفتاب‌‌نیوز :
مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

فراکسیون سومی در مجلس تحت عنوان فراکسیون مستقلین و یا اعتدالیون شکل گرفته است، نظر شما در این خصوص چیست؟

مشکل ایجاد فراکسیون نیست مشکل این است که این فراکسیون ها برای کار برنامه داشته و متعهد باشند که این برنامه را پیگیری می کنند. مشکل ما این است که برای این فراکسیون ها باید به یک زبان و نگاه مشترک برسیم و تا زبان و نگاه مشترکی در جامعه و سیستم بوجود نیاید سخت است که مشکلات را بتوانیم حل کنیم.

در حال حاضر شاهد افزایش تخریب ها علیه دولت و شخص آقای روحانی حتی از تریبون ها نماز جمعه هستیم، چرایی این تخریب ها را چه می دانید؟

این تخریب ها طبیعی است چرا که نمی خواهند دولت روحانی در دور بعد بیاید در نتیجه یکسری آدمها به نقاط ضعفی که وجود داشته و وجود دارد و هر کسی هم بیاید نمی تواند حل کند، اشاره می کنند و می خواهند بگویند آقای روحانی نتوانسته آنها را حل کند.

یک عده نظرات و نگاهها، نگاههای بسته ای است و غیر از نظر خودشان تحمل هیچ نظری را ندارند و در نتیجه نمی خواهند نگاه بازتری بیاید و همه مشکلات را می خواهند بر گردن دولت بیاندازند اما سوال این است زمانیکه انها بر سرکار بودند چه گلی بر سر مملکت زدند که این دولت آمده و نتوانسته است. این مورد هم در صورتی است که بسیاری از این افراد همچنان در کانون های قدت حضور دارند و در قبال مدیریت اجرایی مانع تراشی هم می کنند.

800 میلیارد دلار درامد دولت گذشته به اندازه تمام ارزهایی است که در تمام دوران ها می شد به مملکت بیاید آمد اما حتی اجازه نقد هم ندادم که متوجه بشویم چی شد. با 100 میلیارد دلار می توانستیم 30 هزار کیلومتر راه آهن زد اما 160 کیلومتر راه آهن را 14 سال است که قرار است تاسیس شود اما همچنان هم به اتمام نرسیده است.

سوال ما از آنها(تخریب گنندگان)این است که یعنی اگر کسان دیگری بودند می توانستند این مشکلات را حل کنند؟! 38 سال است که ما دیگران را نقد کردیم برخی می گویند که اگر ما بیاییم برخی مشکلات را حل می کنیم اما وقتی که آمدند در برخی موارد مشکلات را بدتر کردند.به نظر بنده بجای این اقدامات ما باید وحدت داشته باشیم و دست به دست هم دهیم که دولت موفق شود و در چارچوب قانون و برنامه کارش را انجام دهد.

اصلاح طلبان چه برنامه ای برای انتخابات سال اتی دارند؟

نمی دانم. من درجلسات، حزب و دسته نرفتم که ببینم چه تصمیماتی دارند.

چقدر احتمال دارد اصلاح طلبان از آقای روحانی حمایت کنند؟

بستگی دارد چه کسانی بیایند. اگر کسانی بیایند که نگاه بسته ای دارند و فضا را می بندند و جلوی آزادی را می گیرند و غیر از خودشان هیچ کس را قبول ندارند طبیعتا کسی که باز تر است و تحمل بیشتر و قلب گشادتری دارد را می پذیریم.

چرای برخی از اصولگرایان بر طبل عبور اصلاح طلبان از آقای روحانی می کویند؟

حتما می خواهند تفرقه راه بیندازند چرا که اگر این طرف تکه تکه شود انها راحتتر می توانند به اهداف خودشان برسند. البته همه باید دست به دست هم دهیم تا کشور آباد شود با دعوا کردن مملکت درست نمی شود. چه چپ و چه راست اگر به اینجا رسیدند که همدیگر را تخریب کنند بدانید که راه غلطی می روند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین