کد خبر: ۳۸۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

حمله تروریست های عرب منطقه به سامرا خنثی شد

نیروهای الحشدالشعبی روز جمعه خبر دادند که با دستگیری چهار تن از اتباع کشورهای عرب منطقه، موفق شده اند یک حمله تروریستی را به شهر سامرا خنثی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، گروه جندالامام، در بیانیه ای اعلام کرد که این چهار تروریست در جریان یک عملیات ویژه در داخل جزیره سامرا در حدود 110 کیلومتری شمال بغداد دستگیر شده اند. 
عملیات دستگیری این تروریست ها با کمک نیرهای اطلاعاتی و امنیتی عراق انجام شد و 10 ساعت بطول انجامید. 
در گزارش گروه ضد تروریستی کتائب جند الامام آمده است که تروریست های یاد شده قصد داشتند بطور مخفیانه وارد شهر سامرا شده و آنجا اقدام به عملیات تروریستی کنند. 
این بیانیه به ملیت تروریست های دستگیر شده اشاره دقیق نکرده است، اما براساس گزارش منابع و مراجع رسمی عراق، بیشترین نیروهای خارجی داعش را در این کشور اتباع سعودی تشکیل می دهند. 
عراق بارها رسما ازدولت سعودی خواستار جلوگیری از ورود تروریست ها به عراق شده است و تعداد زیادی از اتباع سعودی نیز هم اکنون به جرم مشارکت در عملیات تروریستی در زندان های عراق نگهداری می شوند. چندی پیش دادگاه عالی عراق حکم اعدام چند تن از تروریست های سعودی را بعد از سال ها اجرا کرد. 
به رغم سقوط موصل و استان نینوا و بخش های وسیعی از استان صلاح الدین در ژوئن 2014 و سیطره بر این مناطق از جمله تکریت مرکز استان، شهر سامرا به لطف حضور هزاران تن از مدافعان حرم و نیروهای الحشدالشعبی هرگز سقوط نکرد، با اینحال داعش طی دو سال و نیم گذشته تلاش زیادی کرد تا این شهر را که مدفن دو امام شیعه است، هدف حملات تروریستی خود قرار دهد.
سامرا در سال 2006 و 2007 دوبار مورد حمله القاعده تروریستی قرار گرفت که طی آن بخش زیادی از حرمین امامین هادی و عسکری (ع) تخریب شد. این حملات باعث شد که عراق تا سال 2009 درگیر جنگ های فرقه ای خشونت باری شود که حاصل آن نزدیک به سه میلیون آواره و هزاران کشته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین