کد خبر: ۳۸۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

درجا زدن ۱۳ واحدی شاخص کل بورس

بازار سهام امروز شاهد معاملات کد به کد و بلوکی از سوی حقوقی‌ها بودند؛ بازاری که گرچه روی تقویت حجم و ارزش معاملات تمرکز کرده، اما بازار نقدی سهام از بی‌حجمی و گم شدن روند رنج می‌برد.
آفتاب‌‌نیوز : شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یک‌شنبه 24 مرداد ماه 95، با کاهش 13 واحدی به رقم 78 هزار و 205 واحد رسید.

به گزارش فارس، شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 15 واحدی عدد 14 هزار و 461 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 66 واحد افت روی رقم 87 هزار و 604 واحد ایستاد.

شاخص بازار اول اما درحالی با افزایش یک واحدی به رقم 55 هزار و 385 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 92 واحد کاهش به رقم 167 هزار و 148 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیکفس) بدون تغییر چندانی روی عدد 816 واحد ایستاد.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 47 واحد، گروه سایپا با 33 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 18 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 26 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 21 واحد و فولاد مبارکه با 9 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 247 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله 64 هزار و 64 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا ،‌حق تقدم خرید سهام صنایع لاستیکی سهند، بانک قوامین،‌صنایع بسته‌بندی مشهد، سرمایه‌گذاری مسکن الوند از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری شمال غرب متوقف شد.

به گزارش فارس امروز همچنین 7 میلیون سهم شرکت دامداری تلیسه نمونه برای نخستین بار برای پذیرش در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شد که به قیمت هر سهم 530 تومان کشف قیمت شد، در این عرضه اولیه سهم هر یک از معامله‌گران برخط حداکثر 200 سهم بود.

بر اساس این گزارش امروز در بازار سهام 460 میلیون سهم گروه سایپا به ارزش بیش از 57.5 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده حقوقی منتقل شد.

این در حالی بود که در بازار خرده‌فروشی نیز امروز 65.5 میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از 8میلیارد تومان در روندی متعادل معامله شد.

امروز اندکی کمتر از 40 میلیون سهم آ‌.س‌.پ به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

حق تقدم کود شیمایی اوره لردگان نیز امروز شاهد معاملات انتقالی کمتر از 40 میلیون سهم به ارزش بیش از  200میلیون تومان از سوی سهامدار عمده خود بود.

معاملات کد به کد امروز در نماد بانک پاسارگاد نیز باعث انتقال اندکی بیش از 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان شد.

در صنعتی دریایی ایران اما امروز بیش از 14.5میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

 8 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب اما به ارزش 2 میلیارد تومان نیز امروز با معاملات انتقالی همراه بود؛ همچنین 6 میلیون سهم توکا ریل به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

براساس این گزارش امروز بازار سهام اگرچه شاهد معاملاتی کم عمق در کلیت معاملات بازار بود، اما همچنان رویه حقوقی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه ادامه دارد.

امروز در نماد معاملاتی ماشین‌سازی اراک با وجود غلبه عرضه سهام بر تقاضا اما حمایت ناچیز حقوقی در کنار خریداران حقیقی مانع از ریزش قیمت پایانی این سهم از صفر تابلو شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که همزمان با موعد تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها با روندی بر عرضه در بازار روبرو شد؛ بازاری که همچنان اعتقاد به معرفی لیدرهای مختلف در گره‌های پیشرو بازار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین