کد خبر: ۳۸۸۷۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

واکنش بهزیستی به عقیم‌سازی زنان معتاد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت:عقیم‌سازی زنان معتاد گرفتن حق اساسی از این افراد است و زمینه بهبود و ارتقاء را از آنها می‌‌گیریم؛ اگر داوطلبانه هم نباشد و از روی اجبار باشد، بسیار خطرناک است.
آفتاب‌‌نیوز : معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت:عقیم‌سازی زنان معتاد گرفتن حق اساسی از این افراد است و زمینه بهبود و ارتقاء را از آنها می‌‌گیریم؛ اگر داوطلبانه هم نباشد و از روی اجبار باشد، بسیار خطرناک است.

محسن روشن‌پژوه در گفت‌وگو با فارس،‌ در رابطه با انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر عقیم‌سازی زنان معتاد،‌گفت:‌به نظر می‌رسد راهکار اساسی برای کنترل اعتیاد جلوگیری از تولد نوزاد معتاد و عقیم‌سازی زنان معتاد نباشد.

وی ادامه داد:‌ باید برنامه‌های کاهش آسیب و برنامه‌های آموزشی بیشتر شود و سطح سواد گروه‌های هدف با توجه به شرایط موجود ارتقاء یابد.

روشن‌پژوه تصریح کرد:‌ نظام‌های سلامت و آموزشی باید نسبت به جنسیت و سن معتادان برنامه‌های علمی و اساسی داشته باشد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که خود این افراد بتوانند بر رفتار خود کنترل داشته باشند و وضعیت خود را کنترل کنند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: واقعیت این است که در گروه‌های پرخطر مانند معتادان امکان چنین اتفاقی «عقیم‌سازی» وجود دارد اما اجرای برنامه‌های کاهش آسیب باید به همراه ارتقای آموزش و استقرار نظام مدیریتی موردی باشد.

وی گفت: نظام مدیریتی موردی که با مددکاری همراه است،‌ بر اساس ویژگی هر فرد به صورت موردی به درمان،‌ آموزش، برنامه‌ریزی و کنترل آن می‌پردازد.

وی گفت: عقیم‌سازی گرفتن حق اساسی از این افراد است و ما زمینه بهبود و ارتقاء را از آنها می‌‌گیریم و کرامت انسانی زیر سؤال می‌رود اگر داوطلبانه هم نباشد و از روی اجبار باشد، بسیار خطرناک است چرا که این افراد معمولا اختلالات شناختی دارند و بر اساس مواد مخدر قضاوت و تشخیص‌شان تحت تأثیر قرار می‌گیرد بنابر این باید طرح درمان مناسب برای این افراد مطرح شود و چاره آن تغییر رویکردهای اساسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
2
عقیمشون کنید تا جامعه آلوده نشود.
آنیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
1
کرامت انسانی؟ نمی بینید این موجودات شیشه ای خطرناک چه بلایی سر طفلهای معصومشون میارن ؟!!!
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
1
واقعا نیازی به حب و بغض نیست. بچه دار شدن چنین افرادی، هیچ نفع و فایده و خیری برای کسی نداره. یکی از آشناهای ما همین مشکل رو داشت و حالا با 2 تا بچه و همسر معتاد فراری باری شده روی دوش 3 خانواده و آینده ای مبهم اما حتما تاریک برای 2 بچه ی بی صاحب بی گناه. واقعا به دنیا نمی اومدن بهتر نبود هم برای خودشون هم برا زمین هم آسمون هم خدا هم بنده؟ بابا اسیر مفهوم نشیم. انسانیت خوبه حق آزادی و تولید و مثل و زندگی هست اما وقتی بطور 100 درصدی آینده ای تلخ و دردناک وجود داره چرا چنین بچه هایی رو به یه دنیای ویرانه دعوت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
كار خوبيه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین