کد خبر: ۳۸۸۸۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

نمایش «شمس پرنده»/تصاویر

تصویر اجرای نمایش «شمس پرنده» به کارگردانی پری صابری در محل کاخ نیاوران را نشان می دهد. این نمایش در شامگاه شنبه برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
رستگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
باسلام اینها به دنبال اشاعه ... هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
سلام. تصاویر فوق مربوط به این نمایش در ایوان عطار کاخ سعداباد است نه کاخ نیاوران!
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
جناب آقای شمس تبریزی در کلاس درس جناب آقای مولوی ظهور میکنند. کلاس استاد را که شاگردانی خنگ و جاهل دارد بهم میزند و با غرور و ادعا نعره میکشد که: من به انتهای همه چیز رسیده ام، تو-خطاب به آقای مولوی- هنوز خامی. منو ببین یاد بگیر. و بعد درباره هستی و خداوند و شناختش حرفهای جدیدی میزند. و آقای مولوی در دم آشفته وعصبی و علاقمند و شیفته و مبهوت این مرد نو ظهور میشود. در این بین زنک هایی مانند دخترک هایی که در مراسم های افتتاح المپیک و رویدادهای مشابه خود نمایی های حرکتی و چرخشی دارند مدام پدیدار میشوند و خارج میشوند،ایضاً مردک هایی سیاه پوش که همان شاگردان خنگ اند.
آقای شمس در کل دیدارش با فریاد و دعوا و ادعا و عصبانیت میخواهد به آقای مولوی کوته بین بفهماند که من خیلی میفهمم، تو هم بفهم دیگه، ای بابا... جناب مولوی هم که گیج و شیدا و بی اراده شده مانند گربه یی که در قفسی افتاده باشد هی به چهار طرف صحنه بیهوده چنگ میزند و خودش هم نمیداند چه کند. آقای شمس گمان میکند که رستم دستان است و با وزن فعولن فعولن... حماسه سرایی میکند و هماورد گیجش را به نبرد میطلبد.
در دو کنج صحنه هم یک آوازه خوان مرد و یک آوازه خوان زن به همراه چند ساززن، نشسته اند و میدمند و میکوبند و میکشند و داد و بیدادی راه انداخته اند. در این میانه دخترک های سفید پوش یا همان رقاصه ها هم گاه گاهی عرضه اندام میکنند تا صحنه خالی نماند... و الی آخر تا ماشاالله.
پری، الهی ور نپری...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین