کد خبر: ۳۸۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۲۸

وقتی که شرافت انسانی فدا می شود

آفتاب‌‌نیوز : ممکن است عده کثیری در میان ما مطبوعاتی ها وجود داشته باشند که این مساله را رعایت کنند اما متاسفانه عده قلیلی هم هستند که تصور می کنند از تریبونی که در اختیار دارند باید برای هتک حیثیت افراد و برخوردهای حذفی استفاده کنند که به نظر نمی رسد این روش ارتباطی به رسالت اطلاع رسانی داشته باشد که یکایک ما بر دوش داریم.
آنچه عنوان شد پیش درآمدی بود بر بعضی اقداماتی که متاسفانه این روزها در برخی رسانه ها دیده شده است که در این رابطه می توان به نوشته و یا در حقیقت خبر جعلی و تحریک آمیز سایت عارف اشاره کرد که درباره جلسات« ضبط خاموش» سخنگوی وزارت امور خارجه است. متن این خبر و یا در حقیقت اقدام تحریک آمیز چنین است:
اخبار نشست « ضبط خاموش» سخنگوی وزارت امور خارجه که به طرح مسائل و تصمیمات محرمانه نظام در جمع خبرنگاران رسانه های داخلی اختصاص دارد در اختیار عناصری در سفارتخانه های روسیه، انگلیس، آلمان، فرانسه و سوئیس قرار می گیرد. این اخبار توسط دو تن از خبرنگاران در ازای دریافت مبلغ زیادی به صورت حقوق ماهیانه به خبرنگاران یک رسانه خارجی در ایران داده و از طریق آنها در اختیار سفارتخانه های غربی و روسیه در تهران گذاشته می شود. در نشست اخیر، آصفی گفته است: تصمیم نظام این است که طرح روسیه را نپذیرد اما می خواهد ماجرا را کش بدهد!
این خبر یک ساعت بعد در نشست کارشناسان سفارت روسیه مورد بحث قرار گرفته است.
با نگاهی به متن این خبر می توان به ساختگی بودنش پی برد. اگر چه بنده دل خوشی از دکتر آصفی و وزارت امور خارجه ندارم ولی فکر نمی کنم این برخوردها عادلانه باشد. جالب توجه است این اقدامات تحت عناوینی نظیر اصولگرایی و امثالهم صورت می گیرد در حالی که اسلام و اصول حاکم بر روابط انسان ها با این گونه برخوردها مخالف است اما مارکیست ها مروج و مبلغ این روش ها بوده و از این حربه ها برای حذف مخالفین خود بهره می گرفتند.
این اقدامات انسان را به یاد کارهایی می اندازد که در زمان استالین توسط بریا صورت می گرفت. این برخوردها را متاسفانه در زمان سردبیری مهدی نصیری در روزنامه کیهان با سید محمد خاتمی و وزارت وقت ارشاد نیز شاهد بودیم که به بهانه مخالفت با خاتمی، نویسندگان، روزنامه نگاران، کتاب ها و روزنامه ها را به باد انتقاد می گرفتند. حال باید به دست اندرکاران عارف نیوز هم توصیه کرد بهترین راه برخورد شفاف با مخالفین است اگر حرفی دارید چرا در لفافه می گویید شما که قدرت را در دست دارید و می توانید آن گونه که مایلید برخورد کنید به چه دلیل به این شیوه های منسوخ متوسل می شوید؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین