کد خبر: ۳۸۹۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

مقیمی: جوسازی مخالفان، دولت را مجبور به بزرگنمایی عملکردها نخواهد کرد

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه حق نداریم بیشتر از آنچه که کار انجام داده ایم اطلاع رسانی و گزارش کنیم گفت: جوسازی مخالفان، دولت را مجبور به دروغگویی و بزرگنمایی عملکردها نخواهدکرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ؛ محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد با بیان اینکه گزارش ها باید واقعی باشند اظهار کرد: واقعیت ها را باید بر اساس شاخص ها و اقدامات انجام شده اعلام کرد و اگر فعالیت ها متناسب با شاخص های سندهای بالادستی از جمله چشم انداز نیست باید برش زمانی فعالیت ها را در نظر گرفت.

وی گفت : بی انصافی است که در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم ، شاخص های زمان تحویل دولت از جمله تورم 46 درصدی و رشد منفی 6/7 درصدی را اعلام نکرد و آنگاه امروز مدعی شد که مثلا باید در سال جاری بر اساس سند چشم انداز رشد اقتصادی مثلا باید 8 درصد باشد.
به گفته وی با وجود همه مشکلات و تنگناهای بی سابقه مالی کشور در طی این سه سال ، اگر مبنای عملکرد بر اساس برش های سالیانه مد نظر قرار گیرد آنگاه مشخص می شود که دولت یازدهم در عمل به اسناد بالادستی نیز توفیق های مناسبی داشته است ، مثلا تورم از 46 درصد به کمتر از 9 درصد رسیده است و این یعنی کاهش 37 درصدی تورم که بسیار فراتر از برش های سالیانه است.

مقیمی تصریح کرد: وزارت کشور پنج موضوع با اولویت را برای استانداران مشخص کرده است که علاوه بر سایر اقدامات و وظایف باید انجام دهند اما باید با نگاه عمیق تر و وقت گذاری بیشتر به این اولویت ها توجه کنند.
وی بحث اقتصاد مقاومتی را از جمله اولویت استانداران دانست و گفت: قرار است هر کدام از استان ها برنامه های خود را در این راستا دنبال کنند و این امر با ابلاغ سیاست ها از سوی رهبر معظم انقلاب ؛ تکلیفی برای مسئولان شده است و باید در این راستا بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.

وی موضوع دیگری که از حساسیت بیشتری برخوردار است را مسایل امنیتی عنوان کرد و افزود: با توجه به مجموعه شرایط در کشور و کشور های همسایه که ایجاد شده است و با برنامه ریزی و طراحی می خواهند برای کشورمان نیز مشکل ایجاد کنند و هر روز نیز شاهد آن هستیم و بعضا کشور را درگیر نیز کرده اند اما کشوری امن داریم و در کل سطح کشور این امنیت برقرار است.
وی اظهار کرد: امروز در جای جای ایران اسلامی، در مرز ها و مناطق عشایری کشور در بهترین حالت امنیت قرار داریم و باید از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانان، وزرات اطلاعات، دستگاه قضایی و سایر ارگان های مربوطه تقدیر کنیم چرا که از نظر امنیتی کوچکترین مشکل نداریم اما باید هوشیار باشیم.

وی مباحث اجتماعی را نیز از دیگر موضوع های مهم دانست که باید استانداران در برنامه کاری خود داشته باشد.
وی اظهار کرد: مباحث اجتماعی و آسیب های اجتماعی در جامعه توسط وزرات کشور در مدت دو سال مطالعه انجام شده است و بر این موضوع تاکید شده است که مباحث آسیب های اجتماعی باید مورد توجه استانداران قرار گیرد و حتی به مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است و در این خصوص رهبر معظم انقلاب دستوراتی داده اند که باید اجرائی شود.
وی اظهار کرد: با اجرائی شدن برنامه های محوری در این راستا باید جلوی رشد آسیب های اجتماعی در جامعه گرفته شود.

وی موضوع طلاق، مواد مخدر، حاشیه نشینی را از جمله آسیب ها دانست که باید به صورت ویژه پرداخته شود و در این زمینه از استانداران گزارش عملکرد نیز خواسته می شود.
وی یکی دیگر از موضوعات مهمی که استاندارن باید مورد توجه قرار دهند را مسائل مربوط به حقوق شهروندی مردم عنوان کرد و افزود: باید به درخواست های مردمی مربوط به هر دستگاهی توجه و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور را انتخاباتی خوب توصیف کرد و افزود: در این دوره از انتخابات که داوطلبان زیادی شرکت داشتند، امکانات برای تمامی گروه ها و احزاب فراهم بود، موافق ها و مخالف ها همه شرکت داشتند، نشاط سیاسی در جامعه حاکم بود.
مقیمی افزود: در سراسر کشور تنها کمتر از پنج مورد سخنرانی در طی ایام برگزاری انتخابات انجام نشد، تمام برنامه ها در کشور انجام شد و همه افراد با سلایق مختلف حرف های خود را زدند و هیچ درگیری، زد و خورد، مجروح، مصدوم و یا کشته ای نداشتیم و تمامی احزاب و گروه ها خود را برنده انتخابات عنوان می کردند چرا که همه در این دوره مشارکت داشتند.
وی از تمامی مسئولان و مردم خواست تلاش کنند تا انتخابات سال 96 نیز به بهترین شکل انجام گیرد.

***معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی گزارش سه ساله دولت را تشریح کرد
مقیمی با بیان اینکه دولت روزی که کار را شروع کرد به مردم وعده هایی داد که ایجاد امنیت از جمله آن بود، امروز شاهد آن در تمامی نقاط کشور هستیم.
وی مطالبات اجتماعی را نیز از دیگر محورهای با اولویت عنوان کرد و افزود: وضعیت مسائل اجتماعی زیبنده جمهوری اسلامی نیست همه باید تلاش و کمک کنیم تا این مسائل برطرف شود.
وی در رابطه با مسائل فرهنگی نیز گفت: در راستای تقویت فرهنگ بومی اقدامات خوبی انجام شده است.
مقیمی در خصوص مسائل سیاسی نیز گفت: تمام احزاب و گروه های خوب فعالیت می کنند و همه جریانات شناسنامه دار به صورت قانونی و آزادانه فعالیت دارند که اقدامات خوبی نیز انجام داده اند.

وی افزود: خانه احزاب نیز که تعطیل شده بود توسط دولت تدبیر و امید فعال شد و مسایل و مشکلاتی در آنجا مطرح می شد حل شد و هم اینک تمامی جریانات سیاسی کشور با سلایق مختلف دور هم می نشینند.
وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی 62 درصد از مردم در این دوره شرکت کردند گفت: با وجود اینکه از نظر اقتصادی در کشور مشکلاتی بود و برخی ها عنوان می کردند که حضور مردم در پای صندوق های رای کم رنگ است اما مشارکت بالا بود.
مقیمی در بخش دیگری از سخنانش به حقوق شهروندی، مصوب شدن منشور حقوق شهروندی نیز اشاره ای کرد و گفت: باید در تمامی مناطق و در بین تمامی اقشار حقوق شهروندی رعایت شود.

وی اشاره ای به بکار گیری اهل تسنن در مسئولیت ها، حضور بانوان در فرمانداری، بخشداری و معاونت استانداری در برخی از استان های کشور کرد و افزود: تعداد این گروه کم است اما باید تقویت شود.
وی با بیان اینکه تا حدودی وعده های دولت به سرانجام رسیده است افزود: در ارتباط با مسائل اقتصادی دولت با 43 درصد تورم کشور را تحویل گرفت و هم اکنون به 9 درصد رسیده است.
وی افزود: رشد اقتصادی منفی 6/7 درصد بود که امروز به مثبت 4.4 رسیده است.
به گفت وی گرچه این شاخص در سند چشم انداز هشت درصد رشد اقتصادی ذکر شده است که با آن فاصله داریم اما کمتر از فاصله ای است که دولت را تحویل گرفتیم.

*** انتقاد مخالفان در خصوص برجام
وی گفت: یکی از اشکالاتی که مخالفان دولت مطرح می کنند این است که دولت همه وقت خود را در برجام گذاشت و از مسائل داخلی غافل شد اما اینطور نیست دولت امور خارجه را در این خصوص ماموریت داد و بخش بسیار کوچکی از دولت مشغول مسائل مذاکرات بودند و بقیه کار خود را انجام می دادند.
مقیمی افزود: امروز شرایطی فراهم شده است که قبل از امضای برجام نبود ؛ همه باید از این شرایط استفاده کنیم و به دنبال رفع مشکلات باشیم و قرار نیست همه مسائل در برجام رفع شود، هم اکنون باید مشکلاتی که در سال های تحریم انباشته شده اند را حل کنیم.

***از حاشیه سازی پرهیز کنیم
معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی با بیان اینکه از حاشیه سازی پرهیز کنیم گفت: به عنوان دولت وظیفه ما این است که خود را از بحث ها و حاشیه ها کنار بزنیم و وقت خود را نیز برای قانع کردن برخی از حاشیه های بی جهت نگذرانیم چرا که باید وقت خود را بر روی حل مشکلات بگذاریم.
وی افزود: در روزنامه ها مطالبی مطرح می شود که هیچ لزومی ندارد ما وقت بگذاریم چرا باید کارهای بیشتری انجام دهیم و کارنامه خوب و قابل دفاعی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نیازی نیست عملکرد دیگران را بررسی کنیم افزود: شاخص ها و سایر موارد همه مشخص است بعد از هشت سال و یا هر وقت دیگر که دولت را تحویل بدهیم با توجه به شاخص ها کارنامه ما را نیز مورد بررسی قرار می دهند.
وی با بیان اینکه در سال 1404 طبق سند چشم انداز و سند ملی بایستی در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم افزود: بایستی عقب ماندگی ها را جبران کنیم تا به رشد هشت درصدی برسیم.
وی اظهار کرد: نباید به حاشیه سازی ها بپردازیم اما اگر از دولت نقد می شود باید نقدها را گوش و مشکلات را اصلاح کنیم و آنهایی که تخریب است با شیوه صحیح دفاع کنیم.

***پول جدید وارد سفره مردم نشد اما از سفره آنان پولی برداشته نشد
معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی با بیان اینکه پول جدید وارد سفره مردم نشد اما از سفره آنان پولی برداشته نشد گفت: شاید پول جدید وارد سفره مردم نشد اما قدرت خرید مردم کاهش نیز نیافت.
مقیمی افزود: در زمان تحویل دولت پول مردم و در پایان سال 43 درصد قدرت خرید پایین می آمد اما هم اکنون این نرخ به 9 درصد رسیده است.
وی گفت : باید از رکود عبور کنیم و با ارائه تسهیلات ؛کشور آماده برای تحولات اقتصادی است و بخشی از عقب ماندگی ها را جبران خواهیم کرد.
جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار اجتماعات استانداری برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین