کد خبر: ۳۸۹۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

حیوان عجیبی که 4 قرن عمر می‌کند+عکس

نوعی کوسه موسوم به "کوسه گرینلند" که در آبهای نزدیک به قطب شمال زندگی می کند، دارای میانگین عمر 400 سال، رکورد طولانی ترین عمر را در میان جانوران کره زمین از آن خود کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حیوان عجیبی که ۴ قرن عمر می‌کند!
 
بر این اساس، محققان به تازگی کشف کرده اند که کوسه های گرینلند می توانند تا 400 سال عمر کنند که این مسئله، رکورد مهره دارانی با بیشترین طول عمر را با فاصله ای بسیار زیاد می شکند. رکورد پیشین، در اختیار نهنگ قطبی بود که عمرشان به دو قرن می رسد.

کوسه های گرینلند نوعی روبنده دریایی به شمار می روند که تقریباً هر چیزی را می خورند؛ از وال ها و هشت پایان گرفته تا ماهی ها و حتی گوزن شمالی. در قیاس با دیگر کوسه سانان، کوسه های گرینلند با سرعت بسیار کمی حرکت می کنند و در هر ساعت، نزدیک به یک مایل (1.6 کیلومتر) می پیمایند. این موجودات آبزی می توانند تا بیش از 6 متر رشد کنند که البته این روند رشد، چند سده به طول می انجامد.

حیوان عجیبی که ۴ قرن عمر می‌کند!
 
بنابر گزارش انتشاریافته در مجله  Science محققان متوجه شده اند که کوسه های گرینلند (که با نام کوسه خاکستری هم شناخته می شوند) در هر سال تنها 1 سانتی متر رشد می کنند. با توجه به اینکه کوسه های گرینلند به صورت میانگین 5 متر طول دارند، محققان توانسته اند میزان عمر آنها را براساس اندازه شان تخمین بزنند.
 
حیوان عجیبی که ۴ قرن عمر می‌کند!

به گفته تیم مورد اشاره، طول عمر این کوسه ها به قدری زیاد است که تا پیش از رسیدن به سن  150 سالگی، حتی روند جفت گیری را آغاز نمی کنند. این محققین همچنین کوسه ای 392 ساله یافته اند که به صورت تخمینی، در سال 1624 میلادی متولد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین