کد خبر: ۳۸۹۴۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

عربستان سازمان ملل را به قطع کمک مالی تهدید کرد

دبیر کل سازمان ملل عمیقا از این گونه حملات هوایی ابراز تاسف کرده است.» این سومین بار از شنبه گذشته است که هواپیماهای سعودی با بمباران مراکز غیر نظامی، افراد غیر نظامی بی گناه را به خاک و خون می کشند.
آفتاب‌‌نیوز : عربستان سعودی در واکنش به انتقادات سازمان ملل متحد، این سازمان را به قطع کمک های مالی اش تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، در پی افزایش انتقادهای سازمان ملل از عربستان سعودی در حمله به بیمارستان ها و مراکز غیر نظامی در یمن، این کشور سازمان ملل را تهدید کرد، میلیون ها دلار کمک های مالی اش به این سازمان را قطع خواهد کرد.

این گزارش می افزاید پس از حمله هوایی روز دوشنبه هواپیماهای ائتلاف به بیمارستان متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز، که طی آن چهارده تن کشته و نوزده تن دیگر زخمی شدند؛ این بار، بر اثر حمله نیروهای ائتلاف به رهبری رژیم سعودی به بیمارستانی در یمن، دست کم نه شهروند غیر نظامی جان خود را از دست دادند. در اقدامی قابل تامل، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مدعی است، تحقیقات خود را در خصوص حمله هواپیماهای عربستان سعودی به این بیمارستان، آغاز کرده است. سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از بمباران مراکز بیمارستانی و غیر نظامی توسط بمب افکن های سعودی، به شدت از این کشور انتقاد کرده است.

الساندرا ولوچی مدیر بخش اطلاعات سازمان ملل متحد می گوید:« بر اثر بمباران هوایی مناطق مسکونی، بیش از هفتاد مرکز درمانی و بیمارستانی از جمله سه مرکز سازمان پزشکان بدون مرز که در آن تجهیزات پزشکی نگهداری می شد، در سطح وسیعی خسارت دیده اند.»

 وی می افزاید:« دبیر کل سازمان ملل عمیقا از این گونه حملات هوایی ابراز تاسف کرده است.» این سومین بار از شنبه گذشته است که هواپیماهای سعودی با بمباران مراکز غیر نظامی، افراد غیر نظامی بی گناه را به خاک و خون می کشند.

بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز که در شهر «عبس» در شمال یمن واقع شده است، در دست ارتش و کمیته های مردمی یمن است. به گفته شاهدان ، گروه های پزشکی در هراس از بمباران های جدید به دلیل ادامه پرواز جنگنده ها بر فراز این منطقه، قادر به تخلیه سریع مجروحان نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
اين وحشي ها رو بايد منقرض كرد تهديد هم مي كنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
به عربستان چراحمله نمیکنیم همه آماده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین