کد خبر: ۳۸۹۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

750 پروژه چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد

استاندار چهارمحال و بختیاری به خدمات فراوان دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۵۰ پروژه در چهارمحال و بختیاری افتتاح و یا کلنگ زنی شده که برای این طرح‌ها تاکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا – به  نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری - قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۵۰ طرح تولیدی راکد در استان تا پایان امسال احیا خواهد شد، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون ۱۱ پروژه احیا و وارد مدار تولید شده است.

وی تأکید کرد: براساس همین برنامه ریزی، افزایش تولید و استفاده از ظرفیت کامل ۱۹۵ پروژه در چهارمحال و بختیاری و تکمیل و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه نیمه تمام دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بالاتر در دستور کار مسئولان اجرایی استان قرار دارد.

 سلیمانی دشتکی افزود: با بهره‌برداری کامل از این واحدهای تولیدی، زمینه تثبیت شغل و ایجاد اشتغال جدید برای ۱۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

 وی به خدمات فراوان دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: اجرایی شدن طرح انتقال آب بن – بروجن، راه‌آهن اصفهان –شهرکرد – اهواز، رونق گردشگری، توسعه و تکمیل زنجیره فولاد، ارتقای جاده‌های اصلی، رشد شاخص‌های بهداشت و درمان، رفع مشکلات طرح‌های کشاورزی و توجه به امور فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از مهم‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در این استان به شمار می‌رود.

 استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سه سال گذشته دو هزار هکتار زمین از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از سوی جهاد کشاورزی استان برای کشت گیاهان دارویی، گیاهان مثمر کم آب بر و گل محمدی در زمین‌های شیبدار و با استفاده از شبکه‌های آبیاری نوین اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در این مدت ۷۵۰ پروژه در چهارمحال و بختیاری افتتاح و یا کلنگ زنی شده که برای این طرح‌ها تاکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

سلیمانی دشتکی گفت: در مدت فعالیت دولت یازدهم چهار هزار میلیارد ریال از اعتبارات مواد ۱۰ و ۱۲ محل اعتبارات مدیریت بحران جذب شده که این مبلغ در پنج سال قبل از دولت تدبیر و امید تنها ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت به ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر وام ازدواج پرداخت برای جوانان پرداخت شده که در نوع خود کم نظیر است.

 استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت ذخیرگاه‌های استان برای نخستین بار در جهان، گفت: ذخیره گاه زیست کره سبزکوه و تنگ صیاد در یونسکو ثبت شده است.

وی افزود: تعهد خیران مدرسه ساز برای احداث ۱۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری، ساخت دو هزار و ۱۰۰ ساختمان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و همچنین افتتاح هفت هزار و ۲۰۰ واحد در این زمینه، از دیگر اقدامات مهم دولت یازدهم در این استان محسوب می‌شود.

سلیمانی دشتکی گفت: در این مدت هفت هزار هکتار زمین کشاورزی به شبکه‌های نوین آبیاری تجهیز، ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار با ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات به دهیاری‌ها و دو هزار میلیارد ریال با ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات به شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: انجام گازرسانی به ۵۰ روستا با یک هزار میلیارد ریال و اقدام برای گازرسانی به ۲۷ روستای سخت‌گذر دیگر در چهارمحال و بختیاری جزو اقدامات مهم دولت یازدهم در این استان به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت ۱۷ ورزشگاه آماده افتتاح و اقدامات لازم برای راه اندازی هشت ورزشگاه دیگر تا پایان سال آینده در استان انجام شده است.

 وی خاطرنشان کرد: افتتاح سد سورک، تسریع در تکمیل سد غدیر باباحیدر، اجرای ۱۴۴ کیلومتر شبکه فاضلاب با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار، واگذاری خدمات بهره برداری آب و فاضلاب در ۱۰ شهر در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: پرداخت سهم ۱۰ درصدی شهرداری‌ها از محل فروش زمین‌های دولتی به ارزش دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، افتتاح ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه جدید و احداث ۶۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال جاری، افتتاح جاده جایگزین کارون چهار، بهره برداری از فرهنگسرای بزرگ شهرکرد، اجرای آسفالت در ۶۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی فرعی و روستایی، بازگشایی امتداد بلوار آیت الله کاشانی و عقب نشینی خیابان ملت شهرکرد، عقب نشینی دیوار دانشگاه و امتداد احداث کمربندی های شمالی و جنوبی مرکز چهارمحال و بختیاری از دیگر اقدامات مهم دولت یازدهم در این استان به شمار می رود.

وی تأکید کرد: تقویت دانشگاه‌ها و افزایش سه تا چهار برابری اعتبارات و رسیدن آن به ۹۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۵، تکمیل بیمارستان‌های آیت الله کاشانی شهرکرد، بروجن و لردگان تا پایان سال مالی جاری، افتتاح بیمارستان مالخلیفه و رفع نواقص بیمارستان کوهرنگ تا دو ماه آینده از سوی دولت در حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری عملیاتی شد.

 استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: آماده شدن کارخانه فولاد سفیددشت برای بهره‌برداری با شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه، راه‌‍اندازی آزمایشی کارخانه حجاب پس از ۲۲ سال و بهره‌برداری از چهار طرح عمده با ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه تا دو ماه دیگر جزو اقدامات دولیت تدبیر و امید در استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و مالی دولت در سال گذشته و ابلاغ نشدن ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبارات ماده ۱۸۰ چهارمحال و بختیاری اما با تلاش مدیریت ارشد استان ۷۰۰ میلیارد ریال برای خرید لوله و ۳۳۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان از دولت وام گرفته شد.

سلیمانی دشتکی گفت: امسال نیز ۳۹۰ میلیارد ریال از محل وام‌های دولت برای چهارمحال و بختیاری بهره گیری شده تا عملیات آبرسانی به ۷۰ روستای دیگر در استان انجام شود.

وی به رتبه نخست چهارمحال و بختیاری در کشور به منظور برگزاری مطلوب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنچمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره و اضافه کرد: همدلی و تعامل مسئولان این استان یک نمونه و الگو برای کشور است.

سلیمانی دشتکی در ادامه سخنان خود توافق برجام را باعث اقتدار ایران در سطح منطقه دانست و تصریح کرد: افزایش تولید نفت، آزاد شدن اموال بلوکه ایران، بیمه شدن کشتی‌ها، تردد کشتی‌های بین المللی در آب‌های آزاد جمهوری اسلامی و برقراری ارتباط با کشورهای دنیا در بخش‌های اقتصادی، سیاسی و غیره از مهم‌ترین نتایج برجام به شمار می‌رود.

 وی ایجاد همدلی و وفاق در چهارمحال و بختیاری به منظور توسعه در روند توسعه استان، تلاش برای رشد نیروی انسانی توانمند، تلاش برای ایجاد اتحاد بین اقوام و استفاده از نیروهای تمامی شهرستان ها با رعایت توازن منطقه‌ای در پست‌های مدیریتی را از اقدامات سه سال گذشته مدیریت ارشد استان اعلام و اظهار کرد: در دولت یازدهم فعالیت احزاب توسعه یافت و شادی سیاسی و نشاط اجتماعی گسترش یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین