کد خبر: ۳۸۹۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

والیبال ایتالیا 3- ایران صفر/ اگر ست اول را می‌بردیم...

شاگردان رائول لوزانو نتوانستند به نیمه نهایی المپیک صعود کنند و به خانه برمی گردند.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه المپیکی خود مقابل ایتالیا قرار گرفت؛ تیمی که به عنوان صدرنشین گروه اول راهی مرحله حذفی شد و خود را به عنوان یکی از امیدها و مدعیان کسب مدال این بازی‌ها نشان داده است.

ترکیب ایران: سعید معروف، مهدی مرندی، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و عادل غلامی

ترکیب ایتالیا: جیانلی، زایتسف، خوانتورنا، لانزا، بوتی، بیرارلی و کولاچی

ایران که حالا ماموریت ذاتی و اصلی خود را به خوبی انجام داده و مقام پنجمی المپیک را برای خودش گارانتی کرده، در حالی به مصاف حریف پرآوازه‌اش رفت که تاکنون بهترین مقام تاریخ والیبالش را ثبت کرده است. 

تیم ملی در ست اول این بازی فوق العاده بود و در ست دوم هم تا میانه های راه فوق العاده پیش رفت. در ست سوم بود که روحیه بازیکنان خراب شد و بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کردند. بی شک اگر ایران ست اول را می برد، شرایط بازی به طور کامل فرق می کرد.

ست اول؛ ایتالیا 31-ایران 29

بازی پایاپایی آغاز شد، اما ایرانی‌ها در زدن سرویس شرایط بهتری داشتندو بارها دریافت کننده‌های ایتالیا را با مشکل روبرو کردند.

تا امتیاز 7 بر 7 تیم‌ها شرایط برابری داشتند و تیم‌ها دو امتیاز سرویس از دست دادند.

زمانی که فرهاد قائمی پشت خط سرویس قرار گرفت، ایران توانست 2 امتیاز متوالی به دست بیاورد تا نتیجه بازی 12 بر 10 به سود شاگردان لوزانو شود. این نتیجه و عملکرد موجب شد تا بلنجینی درخواست وقت استراحت فنی کرده و نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.

ایتالیایی‌ها بلافاصله پس از این وقت استراحت نتیجه را به تساوی کشاندند، اما در ادامه محمودی نتیجه بازی 13 بر 12 به سود ایران کرد.

تا امتیاز 16 هم تیم‌ها مساوی پیش رفتند، اما در ادامه ایتالیایی‌ها برای کسب امتیاز 18 از سرویسی که خوانتورنا زد درخواست بازبینی مجدد صحنه کردند که نظر آنها اشتباه بود و امتیاز 17 به ایران رسید تا بازهم بازی مساوی باشد.

هرچند که دریافت ایتالیایی‌ها چندان مناسب نبود، اما بازیکنان این تیم برای کسب امتیاز به دقت زیادی به توپ ضربه می‌زدند.

زمانی که شهرام محمودی نتیجه بازی 22 بر 21 به سود ایران کرد بازهم بلنجینی، سرمربی ایتالیایی‌ها درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود.

در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران مجتبی میرزاجانپور جایگزین قائمی شد و پس از یک امتیاز قائمی به جای خود بازگشت.

در امتیاز 24 بر 23 به سود ایران مهدوی و غفور جایگزین محمودی و معروف شدند تا مهدوی شروع کننده بازی برای ایران باشد.

زمانی که نتیجه بازی 25 بر 24 به سود ایتالیا شد، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد. ایتالیایی‌ها با تک دفاع زایتسف به امتیاز 25 رسیدند.

در امتیاز 28 بر 27 به سود ایران معروف و محمودی به جای خود بازگشتند و جایگزین مهدوی و غفور شدند. ایتالیا توانست این ست را با نتیجه 31-29 پیروز شود.

ست دوم؛ ایتالیا 25 - ایران 19

در این ست ایران فوق العاده شروع کرد. دو امتیاز گرفت و دو دفاع فوق العاده هم از موسوی صورت گرفت. تا امتیاز 5 ایران خوب بود اما با اشتباهات دوباره، ایتالیا دو امتیاز جلو افتاد یعنی 7 بر 5. در ادامه ایران توانست امتیازها را جبران کند و تا امتیاز 15 پا به پای حریف پیش برود اما روی تیزهوشی سرمربی ایتالیا، سرنوشت بازی در چشم به هم زدنی عوض شد. با حضور آنتونف در زمین، سرویس ها به او واگذار شد تا به ناگهان ایتالیا با سرویس های فوق العاده او 4 امتیاز از ایران جلو بیفتد. در ادامه بازی ایران به هیچ وجه توانای جبران امتیاز را نداشت و دریافت های بد هم دلیل بر آن شد تا ایتالیا ست دوم را با اختلاف 6 امتیاز ببرد؛ یعنی 25 بر 19. در این ست سعید معروف و شهرام محمودی آن بازیکنان همیشگی نبودند و عبادی پور هم روی فرم ظاهر نشد.

آمده است.ست سوم؛ ایتالیا 25- ایران 17

در شروع ست سوم هم ایران پا به پای حریف پیش رفت و دو تیم روی امتیاز 4 مساوی شدند. دو تیم پابه پای هم پیش می رفتند. در امتیاز 7 ایتالیا و ایران برابر شدند اما یک جای خالی از جیانلی حریف را به امتیاز 8 رساند. در ادامه ایتالیا امتیاز 9 را هم گرفت تا ایران دو امتیاز عقب بیفتد. میرزاجانپور یک امتیاز گرفت ولی سریعا زایتسف هم یک امتیاز برای ایتالیا دشت کرد. امتیاز زادهم هم به ایتالیا رسید، توسط لانگزا. 11 بر 8 ایران باز هم عقب افتاد تا لوزانو وقت استراحت بگیرد. امتیاز یازدهم را هم مرندی به ایتالیا داد. امتیاز سیزدهم را هم زایتسف گرفت تا ایتالیا اختلاف را به عدد 5 برساند. ایتالیا در امتیاز 16 اختلاف با ایران را به عدد 6 رساند و در ادامه هم اختلاف به عدد 7 رسید تا ایران عملا شانسی برای بردن این ست نداشته باشد. ایران در دریافت ها همچنان بسیار ضعیف بود و ایران مدام تعویض می کرد که شاید به بازی برگردد اما موفق نبود. 

به گزارش خبرآنلاین؛اختلاف امتیاز همچنان بیشتر می شد. ایتالیا به امتیاز 19 رسید و ایران در امتیاز 11 بود. شاگردان لوزانو دو امتیاز متوالی گرفتند و نتیجه 13 بر 19 شد اما زایتسف امتیاز 20 را با خطای روی تور ایران گرفت. ایتالیا تیم برتر میدان در این دقایق بود و سرانجام با امتیاز 25 بر 17 توانست ایران را شکست دهد و به جمع 4 تیم نهایی برود تا شاگردان لوزانو به خانه برگردند. بدین ترتیب تیم والیبال ایران از المپیک حذف شد و باید به خانه بازگردد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین