کد خبر: ۳۸۹۹۸۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

دفاع حمید رسایی از حضور جنگنده‌های روسی در ایران

حمید رسایی گفت: استفاده روسیه از یک فرودگاه جمهوری اسلامی برای حمله به داعش آن هم در قالب یک ائتلاف در راستای عمل به اصول 152 و 154 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در صفحه شخصی خود مطلبی در باره استفاده روسیه از فرودگاه نوژه همدان منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: شبکه بی بی سی از چند روز قبل با انتشار گزارشی، تلاش کرد تا به بینندگان خود القا کند که استفاده هواپیماهای روسی برای بمباران اهداف داعش از فرودگاه نوژه همدان، اتفاقی بی سابقه و البته به نوعی نقض حریم جمهوری اسلامی ایران است. بلافاصله پس از پخش این گزارش، موجی در شبکه های مجازی راه افتاد با طرح این اشکال که استفاده بمب افکن های توپولف روسی از پایگاه همدان توسط ارتش روسیه برای حمله هوایی به سوریه، ناقض اصل 146 قانون اساسی است. این تلاش دایه های مهربانتر از مادر در حالی است که:

اولا اصل‏ یکصد و چهل و ششم قانون اساسی تصریح می کند که «استقرار هرگونه‏ پایگاه‏ نظامی‏ خارجی‏ در کشور هر چند به‏ عنوان‏ استفاده‏ های‏ صلح‏ آمیز باشد ممنوع‏ است‏.» و بدیهی است که روسیه در ایران پایگاه نظامی ندارد، بلکه فقط از یک فرودگاه کشورمان در راستای عملیاتی کردن برنامه های ائتلاف بین ایران، روسیه، عراق و سوریه علیه تروریست های تکفیری و به منظور حمایت از مستضعفین و مسلمانان دیگر کشورها استفاده شده است که در ضمن آن، امنیت مرزهای ایران نیز تأمین می شود.

 ثانیا مطابق اصل‏ یکصد و پنجاه و دوم قانون اساسی، «سیاست‏ خارجی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ بر اساس‏ نفی‏ هرگونه‏ سلطه‏ جویی‏ و سلطه‏ پذیری‏، حفظ استقلال‏ همه‏ جانبه‏ و تمامیت‏ ارضی‏ کشور، دفاع‏ از حقوق‏ همه‏ مسلمانان‏ و عدم‏ تعهد در برابر قدرت‏ های‏ سلطه‏ گر و روابط صلح‏ آمیز متقابل‏ با دول‏ غیر محارب‏ استوار است‏.» بنابر این اصل، دفاع از حقوق مسلمانان سوریه و عراق، یکی از وظایف سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و این اقدام در همین چارچوب اتفاق افتاده است.

ثالثا مطابق اصل یکصد و پنجاه و چهارم قانون اساسی، «جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ سعادت‏ انسان‏ در کل‏ جامعه‏ بشری‏ را آرمان‏ خود می‏ داند و استقلال‏ و آزادی‏ و حکومت‏ حق‏ و عدل‏ را حق‏ همه‏ مردم‏ جهان‏ می‏ شناسد. بنا بر این‏ در عین‏ خودداری‏ کامل‏ از هرگونه‏ دخالت‏ در امور داخلی‏ ملتهای‏ دیگر، از مبارزه‏ حق‏ طلبانه‏ مستضعفین‏ در برابر مستکبرین‏ در هر نقطه‏ از جهان‏ حمایت‏ می‏ کند.» بر این اساس، در اختیار قرار دادن باند یک فرودگاه برای اینکه بمب افکن های روسی که در مبارزه با تروریست های تکفیری هم پیمان جمهوری اسلامی ایران شده اند، از آن استفاده کنند، دقیقا عمل به اصل 154 قانون اساسی و در راستای مبارزه‏ حق‏ طلبانه‏ مستضعفین‏ در برابر مستکبرین‏ در این نقطه‏ از جهان است.

بنابر این استفاده روسیه از یک فرودگاه جمهوری اسلامی برای حمله به داعش آن هم در قالب یک ائتلاف، با توجه به تاکیدات اصل 146 و در راستای عمل به اصول 152 و 154 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
محمدگلکارخوزانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
با سلام. کاملا منطقی ودرست میباشد.
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
قوانین طوری نوشته شدند که هرکس بتواند بر اساس منویات خود آن را تفسیر کند !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
1
مااکه میدانیم تبارت روسی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
1
از امثال رسايي جز اين انتظار نمي رود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
مگه دم رسایی رو قیچی نکردن . پس چرا دم تکون میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین