کد خبر: ۳۹۰۱۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

پوتین: قصد قطع رابطه با اوکراین نداریم

رئیس‌جمهوری روسیه گفت، کشورش قصد قطع مناسبات با کی‌یف را ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه در شورای امنیت روسیه در کریمه گفت: به‌رغم بی‌تمایلی مقام‌های کنونی کی‌یف برای داشتن روابط دیپلماتیک کامل در سطح سفیر، ما فرصت‌هایی برای توسعه روابط و حمایت از آن ایجاد خواهیم کرد.

روسیه در حال ارزیابی تدابیر امنیتی بیشتر به دنبال درگیری‌ها در شبه‌جزیره کریمه است که به کشته شدن دو نیروی امنیتی روسیه منجر شد.

سرویس امنیتی فدرال روسیه، مقام‌های اوکراینی را به رهبری تلاش برای اعزام گروهی "خرابکار" به کریمه متهم می‌کنند. این اقدام هفته پیش توسط سرویس امنیتی روسیه خنثی شد اما کی‌یف اتهام‌ها را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسیا، پوتین گفت: به نظر می‌رسد که شرکای ما در کی‌یف برای وخیم‌تر کردن اوضاع مصمم هستند و دلیل آن کاملا مشخص است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: دلیل این حادثه نیت کی‌یف برای عدم اجرای توافقات مینسک است و قصد دارد تا توجه مردم را از مشکلات اجتماعی و اقتصادی منحرف کند.

وی افزود: امیدوارم که این انتخاب نهایی شرکای ما نباشد و عقل سلیم پیروز شود.

پوتین جمعه، دیمیتری لیوانف، وزیر آموزش سابق را به عنوان نماینده ویژه خود در توسعه روابط تجاری، اقتصادی و علمی با اوکراین منصوب کرد. روسیه اکنون هیچ سفیری در کی‌یف ندارد. پوتین ماه ژوئیه میخائیل زورابوف را از کار برکنار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین