کد خبر: ۳۹۰۱۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

رئیسی: وقتی یک بیماری برای رهبری رخ می‌دهد، 400 میلیون پیام برای ایشان ارسال می‌شود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز سخنان رهبری در بایکوت امپراتوری رسانه‌ای جهان است اما وقتی یک بیماری برای رهبری رخ می‌دهد، چهارصد میلیون پیام برای ایشان ارسال می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌السلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در افتتاحیه نشست سراسری مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور، با اشاره به شاخصه‌های مکتب سیاسی امام(ره) اظهار کرد: اولین شاخصه مکتب سیاسی امام، دل‌دادگی به خدا و حیات ربوبی بود، امام به‌عنوان یک عبد صالح شناخته می‌شوند و اگر بخواهیم سنگ زیربنای تمامی دیدگاه‌های امام را معرفی کنیم، این جمله ایشان است که «عالم محضر خداست.»، توجه به این نکته، باعث جهت‌دهی به زندگی می‌شود.

وی دومین شاخصه مکتب امام را باور داشتن و توجه به مردم دانست و گفت: در جهان مدعی توجه به مردم زیاد است اما امام حقیقتاً مردم را باور داشتند و مهمترین مؤلفه قدرت در کشور ما نیز مردم متدین هستند در حالی‌که در برخی کشورها ارتباطات سیاسی، قدرت نظامی یا اقتصادی است که مهمترین مؤلفه قدرت به‌شمار می‌آید اما این نگاه به مردم به‌عنوان کسانی که انقلاب کردند و آن را حفظ خواهند کرد، یکی از شاخصه‌های مکتب امام است.

رئیسی ادامه داد: پیوند میان سیاست و معنویت یکی دیگر از شاخصه‌های سیاسی مکتب امام است اما می‌بینیم که انواع جنایات در سال‌های اخیر بر مردم و بشریت تحمیل شده است که تمامی این‌ها به‌دلیل جدایی سیاست از معنویت است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در کدامین سیاست داخلی و خارجی، بدون توجه به خدا و خواسته خدا می‌توان گامی برداشت؟ و چه کسی مجاز است در هر یک از عرصه‌های سیاسی بدون نگاه به رضایت الهی قدمی بردارد؟ حقیقتاً آنچه که رهبری درباره انقلابی‌بودن بیان کردند، توجه به همین معنا است. 

وی تصریح کرد: به ما تأکید شده است که از کم‌بودن عده خود نسبت به عالم نترسید و بر حرف حق خود اصرار کنید و امروز نیز سخنان رهبری در بایکوت امپراتوری رسانه‌ای جهان است اما وقتی یک بیماری برای ایشان رخ می‌دهد، چهارصد میلیون پیام برای ایشان ارسال می‌شود. 

رئیسی با اشاره به این‌که یکی دیگر از شاخصه‌های مکتب امام، عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: از شاخصه‌های دیگر خط امام، عدالت اجتماعی است و جامعه در اندیشه ایشان باید توسعه یافته باشد اما لازم است توسعه‌یافتگی در سایه عدالت اجتماعی به‌دست آید تا شاهد وجود کوخ‌ها در کنار کاخ‌ها نباشیم.

تولیت آستان قدس رضوی توجه به نجات تمامی محرومان جهان را از دیگر شاخصه‌های مکتب امام دانست و گفت: توجه به نجات تمامی محرومان عالم، جزئی از نگاه و گفتمان امام بود و چه کسی می‌تواند منکر شود که امام توجهی به نجات تمام محرومان عالم نداشته است؟ مخاطب امام نه دولت‌های وابسته بلکه مردم کشورهای دنیا بود، همان‌طور که امروز نامه‌های رهبری خطاب به جوانان اروپایی‌ است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بزرگترین ظلم نظام «استکبار» را جلوگیری از آگاه‌شدن بشریت عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین ظلم نظام استکبار به بشریت این است که اجازه فهمیدن و پیداکردن مسیر را به انسان‌ها نمی‌دهد و با تمام ادعاهایی که دارد مجال مطرح‌شدن شبکه‌هایی همچون «المنار» را نمی‌دهد تا روشنگری صورت پذیرد؛ در واقع آن‌ها با وجود داشتن هفت هزار شبکه، حاضر به تحمل یک شبکه بصیرت‌افزا نیستند. 

وی در ادامه اظهار کرد: امروز گرایش به معنویت و اسلام ناب و مکتب اهل بیت به‌ویژه بعد از ماجراهای داعش، فوق‌العاده نسبت به قبل افزایش یافته است و ما نیز رسالت سنگینی بر دوش داریم، چرا که باید ثمره خون شهیدان را هم حفظ و هم صادر کنیم. 

رئیسی با اشاره به این‌که استکبار به‌دنبال تغییر ذائقه مردم ایران است، گفت: مرزبانان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید مراقب باشند که دشمن به کشور نفوذ نکند و این نکته را نیز مورد توجه قرار دهند که اندیشه انقلابی در مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تنها راهکار خروج از مشکلات است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: انقلابی‌گری به‌عنوان کلیدواژه برون‌رفت از مشکلات است و هر کجا شخصی انقلابی با نگاه انقلابی بود، عبارت "ما می‌توانیم" نیز بوده است و به موفقیت رسیده‌ایم اما هرکجا نگاه به سمت دیگری بود، ضربه خورده‌ایم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان، بهترین مفسر خط امام را رهبری دانست و گفت: مهمترین شاخصه مصون‌سازی کشور از مشکلات، تبعیت از ولایت و رهبری است که خط امام است و اگر کسی ادعای پیروی از خط امام می‌کند اما از رهبری تبعیت ندارد، دروغ می‌گوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین