کد خبر: ۳۹۰۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

وزارت دفاع فرانسه: مواضع داعش در 'رقه' را مورد حمله هوایی قرار دادیم

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد ناوگان هوایی این کشور «مواضع داعش در رقه سوریه» را هدف قرار داده اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزارت دفاع فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: در حمله هوایی دیروز (یکشنبه) فرانسه، انبار و محل نگهداری سلاح سنگین داعش هدف قرار گرفته است.
این بیانیه افزود: چهار فروند «رافال»، دو فروند «میراژ 2000» و یک فروند « آتلانتیک2» در این حمله مشارکت داشتند. در این حمله حدود 10 موشک کروز «اسکالپ» شلیک شده و مراکزی در قلب زمین های تحت کنترل داعش، هدف قرار گرفته است.

بر پایه این بیانیه، این اقدام پس از یک هفته حمله هوایی نیروهای فرانسوی در چارچوب ائتلاف بین المللی و در حمایت عملیات زمینی نیروهای عراقی و کرد در نزدیکی موصل در عراق، صورت گرفته است.

' تعدادی از مواضع جنگی، مخفیگاه سلاح، مراکز تولید چاشنی انفجاری و محل نگهداری سلاح سنگین متعلق به داعش هدف قرار گرفت. از این مراکز برای تدارک حملاتی برای باز پس گیری موصل در عراق و رقه در سوریه استفاده می شد'.

ناوگان هوایی فرانسه مرتبا مواضع داعش در عراق و سوریه را هدف قرار می دهد.
«ژان ایو لو دریان» وزیر دفاع فرانسه ماه گذشته میلادی گفت: از زمان مشارکت فرانسه در ائتلاف، هر روز حملات هوایی صورت گرفته اما هر روز اعلام نمی شود. هدف قرار دادن (داعش) در موصل عراق، امنیت ما را در فرانسه و اروپا تامین می کند.

نیروهای هوایی فرانسه پس از مشارکت در ائتلاف بین المللی علیه داعش، نزدیک به 800 حمله در سوریه و عراق صورت داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین