کد خبر: ۳۹۰۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

فراخوان دولت آلمان برای ذخیره توشه غذایی

دولت آلمان درصدد است از مردم این کشور بخواهد که همیشه مایحتاج اولیه خود برای مدت 10 روز را در خانه ذخیره کنند. هدف آن است که مردم آلمان در صورت وقوع حمله یا فاجعه، تأمین‌کننده آب و مواد غذایی ضروری برای خود باشند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش دویچه وله، دولت آلمان قصد دارد برای آنکه شهروندان این کشور در صورت وقوع فاجعه یا حمله مسلحانه، خودشان به طور موقت قادر به تأمین نیازهایشان باشند، آنها را به نگهداری مایحتاج اولیه لازم برای 10 روز برانگیزد.

روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه» در شماره ویژه روز یکشنبه ۳۱ مرداد خود گزارش می‌دهد که در «طرح دفاع مدنی» که قرار است کابینه آلمان آن را در روز چهارشنبه آینده تصویب کند، «از مردم خواسته می‌شود که مواد غذایی و بهداشتی مورد نیاز برای مدت ده روز را در خانه به صورت ذخیره نگهداری کنند».

دولت آلمان در طرح خود بر ذخیره آب آشامیدنی نیز تأکید می‌کند. در طرح عرضه شده آمده است که مردم باید از طریق اقدامات خود برای تامین نیازهایشان تا زمانی که دولت اقدامات لازم را انجام دهد، برای هر فرد آب با کیفیت خوب برای مصرف پنج روز و برای هر روز دو لیتر ذخیره کنند.

این نخستین راهبرد دفاع مدنی در آلمان از پایان دوره جنگ سرد تا کنون است. کمیته بودجه مجلس نمایندگان آلمان در سال ۲۰۱۲ خواستار تنظیم این طرح شده بود.

در این طرح ۶۹ صفحه‌ای گفته شده که حمله به قلمرو آلمان که نیاز به دفاع متعارف از کشور داشته باشد نامحتمل است.

با وجود این، لازمه تامین امنیت آن است که برای مواردی که ممکن است در آینده موجودیت افراد را به خطر بیفکند، آمادگی داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین