کد خبر: ۳۹۰۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
صبح امروز صورت گرفت

ادای احترام ظریف به قهرمان ملی کوبا+تصاویر

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز در آرامگاه خوزه مارتی انقلابی شهیر آمریکای لاتین حاضر و با اهدا گل ادای احترام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرنگار اعزامی آفتاب‌نیوز، ظریف با حضور در میدان انقلاب کوبا پس از نواخته شدن سرود ملی کوبا و جمهوری اسلامی ایران توسط گارد احترام، به بنای یادبود خوزه مارتی دسته گلی نثار کرد.

ظریف و هیات سیاسی همراه او سپس از بخش های مختلف درون بنای یادبود دیدن کردند. 

وزیر امور خارجه در دفتر یادداشت موزه خوزه مارتی نوشت: فرصت ارزنده ای بود که در سفر به کشور دوست و برادر کوبا، نسبت به انقلابی بزرگ خوزه مارتی که الهام بخش انقلابیون بویژه در آمریکای لاتین بود ادای احترام نماییم. اطمینان دارم که روح انقلابی خوزه مارتی در فرمانده فیدل، دولت و مردم کوبا پایدار است. 

خوزه مارتی قهرمان استقلال کوبا از استعمار اسپانیا است که در سال 1895 میلادی در سن 42 سالگی در جریان نبرد درگذشت. 

با این حال، کوبا پس از آن تحت استعمار آمریکا قرار گرفت تا سرانجام انقلاب این کشور در سال 1959 به رهبری فیدل کاسترو به نتیجه رسید. 

ظریف پس از آن در همایش مشترک اقتصادی ایران و کوبا در هتل المپیک ناسیونال هاوانا حضور یافت و با وزیر تجارت خارجی و پسر فیدل کاسترو دیدار و گفتگو کرد.

بیش از 80 تن از مدیران و مقامات اقتصادی بخشهای خصوصی و دولتی ایران و دهها تن از طرفهای کوبایی آنها در این همایش یک روزه حضور دارند. 

عکس‌ها از ایسنا و ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین