کد خبر: ۳۹۰۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
به دنبال نبود سایت استاندارد پرواز در مشهد

تکرار اتفاقی تلخ در کمتر از یک ماه/ مرگ ورزشکار مشهدی

رئیس کمیته ورزش های هوایی خراسان رضوی گفت: نبود سایت پرواز در مشهد و وجود سایت‌های غیراستاندار و غیرقانونی در شهرستان‌ها باعث اتفاقات ناگوار برای ورزشکاران می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 چند روز گذشته دوباره اتفاقی تلخ برای ورزشکاران پاراگلایدر خراسانی افتاد و با فاصله کمتر از یک ماه، دوباره یکی از پرنده‌ها به نام سعید تکرار اتفاقی تلخ در کمتر از یک ماه/ مرگ ورزشکار مشهدیکیهان فر 55 ساله، زمان فرود، موفق به هدایت پاراگلایدر نشد و از ارتفاع 20 متری سقوط کرد و به دلیل خونریزی داخلی، جان خود را از دست داد.

شفیعی رئیس هیات ورزش‌های هوایی گلستان در این خصوص عنوان کرده بود که اعضای گروهی پروازی مشهد، در روز مورد نظر بدون اطلاع هیات گلستان و  برخلاف هشدار درباره نامناسب بودن هوا برای پرواز، به پریدن اقدام کرده بودند.

اما مسئول کمیته‌ ورزش‌های هوایی هیات انجمن‌های ورزشی خراسان گفت: در چند وقت اخیر اتفاقات ناگواری در رشته پاراگلایدر شاهد بودیم.
 
محمدحسن ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص این حادثه اظهار کرد: از این موضوع بسیار ناراحت هستیم، ولی طبق شنیده‌هایی که داشتیم وی سطح کلاس یک داشته است و در حال آموزش در سایت استان گلستان بوده است.
 
وی اضافه کرد: یکی از بهترین مربی‌های استان در کنار ایشان در حال تمرین بوده ولی متاسفانه به دلیل گرمی هوا شاملو مربی پاراگلایدر استان به تمام نیروهای خود برگشت به منطقه را اعلام کرده بود، ولی متاسفانه این اتفاق ناگوار برای این دانش‌پژوه اتفاق افتاد.
 
ولی‌زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه مرحوم کیهان‌فر به جای اینکه بتواند به راحتی پایین بیاید دکمه اشتباهی را زده و باعث این شدکه وی به کناره دیوار برخورد و سقوط کند. تا زمانی که اورژانس در محل حادثه حاضر شد متاسفانه زمان زیادی سپری شده بود که همین عامل باعث شد این دانش پژوه در بیمارستان فوت کند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی در سطح استان علاقه زیادی به این ورزش دارند، متاسفانه مربیان کمی در سطح استان حضور دارند که همین موضوع باعث می‌شود که مربیان نتوانند کنترل تمام دانش پژوهان را بدست بگیرند.
 
ولی‌زاده در خصوص بسته شدن سایت خواجه‌مراد عنوان کرد: متاسفانه به دلایل نامعلوم چند وقتی است که این ساعت را تعطیل کردند، واقعا برایم جای سوال است که چرا برج مراقبت فرودگاه بعد از 17 سال نزدیکی این سایت به فرودگاه هاشمی نژاد، این سایت را تعطیل کرده‌اند.
 
رئیس کمیته‌های پروازهای هوایی خراسان اضافه کرد: متاسفانه در مشهد هیچ‌ سایتی را نداریم که ورزشکاران تمرینات خود را دنبال کنند و فقط در 98 کیلومتری  استان در نیشابور و همچنین در گلبهار سایت مناسبی داریم، با این حال ورزشکاران زیادی در جاده‌های قوچان، درگز و کلات پروازهای خود را به صورت غیرقانونی دنبال می‌کنند که همین موضوع باعث می‌شود اتفاقات ناگوار برای دانش پژوهان رخ دهد.
 
به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: به دلیل اینکه در تابستان بادهای مورب در سایت‌ نیشابور می‌وزد این سایت از خرداد ماه تا اواخر شهریور بسته خواهد بود و در ادامه سال هم به دلیل هوای نامناسبی که مشهد دارد ورزشکاران آماتور نمی‌توانند در آنجا به خوبی شرکت کنند و تنها ورزشکارانی که سابقه زیادی در این رشته ورزشی دارند می‌توانند پروازهای خود را دنبال کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین