کد خبر: ۳۹۱۶۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۸ برابری مشترکان اینترنت در ایران و همچنین کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمود واعظی در جلسه شورای اداری بابل با گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به اینکه شعار دولت بازگشت رونق به کشور است، تصریح کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابتکرد: با وجود آن که کشور را با تورم ۴۰ درصدی تحویل گرفتیم توانستیم تورم را مهار کرده و آن را کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد صنعتی کشور را ۸.۸ درصد اعلام کرد و افزود: دولت به دنبال آن است که ۷۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ را در حمایت قرار دهد و در این راستا استانداران برای دریافت این تسهیلات در حال رقابت هستند تا واحدهای بیشتری را بتوانند زیر پوشش قرار دهند.

واعظی در ادامه به بحث کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: در ۲۵ استان کشور اتفاق‌های مناسبی صورت گرفت و در حوزه کشاورزی با رشد ۴ درصدی همراه بودیم.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱ میلیون تن گندم داخلی خریداری شده که این میزان به مقدار ۷۰۰ روز ذخیره گندم کشور است، افزود: صادرات ۲۱ درصد افزایش و واردات هفت درصد کاهش داشته است.

وزیر ارتباطات در ادامه از سه برابر شدن پهنای باند در سال گذشته خبر داد و گفت:  شبکه انتقال نیز طی این سه سال چهار برابر شده و مشترکان اینترنت به هشت برابر افزایش پیدا کرده است.

این مسئول بیان کرد: مازندران به دلیل گردشگران فراوانی که به این استان سفر می کنند نیاز به توجه ویژه ای دارد.

وی شاخص پیشرفت مازندران را در سه سال گذشته مناسب ارزیابی و تصریح کرد: شاخص اقتصادی، اشتغال و تورم در مازندران بیشتر از معدل کشور بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همدلی و صمیمیت مدیران استان را از نقاط برجسته پیشرفت در مازندران دانست و خاطرنشان کرد: این دولت به گروه و جناح خاصی تعلق ندارد و پس از خداوند به مردم اتکا کرده است.

واعظی برخورداری اینترنت ۲۵۰ روستا در شهرستان بابل را یکی از دستاوردهای این سفر به مازندران خبر داد و اظهار کرد: در بابل ۱۳۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت می‌گیرد که تا پایان این دولت ۱۰۲۰ میلیارد ریال دیگر این سرمایه گذاری افزایش پیدا ‌می کند که با این میزان پهنای باند چهار برابر و ۶۰ کیلومتر فیبرنوری به ظرفیت اینترنت این شهرستان اضافه می‌شود.

وی در پایان سخنان خود نیز به بخشی از هزینه های ماهیانه دولت اشاره کرد و افزود: ۳۵۰۰ میلیارد تومان یارانه و حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان حقوق کارمندان در ماه هزینه های جاری دولت است که حجم بالای این مبالغ روند ایجاد سرمایه گذاری را به کندی پیش می برد.

کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در حاشیه افتتاح ساختمان شرکت توزیع برق شهرستان میاندورود استان مازندران در جمع خبرنگاران از کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابت خبر داد.

واعظی افزود: از دو سال پیش فعالیت و اجرای طرح ها برای مهیا کردن زیر ساخت های راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شروع به کار کرده بود.

وی ادامه داد: از هشت ماه پیش نیز اپراتورها و سازندگان محتوا، جلسات کارشناسی در زمینه تولید محتوای داخلی این شبکه برگزار کردند و امیدواریم تا هفته آینده این شبکه راه اندازی شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فاز اول شبکه ملی اطلاعات تحول عظیمی را به لحاظ محتوای داخلی ایجاد می کند، تصریح کرد: مردم می توانند از میزبانی محتوای داخلی اطلاعات از طریق شبکه ملی اطلاعات بهره مند شوند.

واعظی از کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابت خبر داد و بیان کرد: در نشست های اخیر تصمیم گرفته شده است تا تعرفه اینترنت آزاد تلفن همراه تا ۲۰ درصد و اینترنت ثابت بر اساس حجم استفاده از ۱۷ تا ۳۳ درصد کاهش یابد.

وی به گسترش نفوذ اینترنت در کشور اشاره کرد و افزود: تا پایان فعالیت دولت یازدهم تمامی روستاهای بالای ۱۵ خانوار کشور زیر پوشش اینترنت قرار می گیرند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ هزار روستای کشور از اینترنت برخوردارند، گفت: تا پایان خرداد سال آینده تمام روستاهای بالای ۱۵خانوار کشور از اینترنت برخوردار می شوند.

سرمایه گذاری ۶۴۰۰ میلیارد دلاری تا پایان دولت یازدهم در کشور

محمود واعظی همچنین در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه نوع روابطی که جهان با ایران دارد متفاوت شده است، بسیاری از مسایل خارجی ایران حل شده است و ما امروز با همسایگانمان روابط خوبی داریم، افزود: امروز دیگر ادبیات گذشته ای که ایران را متهم به اسلامی ستیزی و شیعه ستیزی می کردند مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات توسط دولت و ملت ایران انجام می شود و امروز شان ایران در منطقه و جهان شان بالایی است، اظهار کرد: دولت تلاش بسیاری کرد تا مذاکرات هسته ای را حل کند و این مساله با همه حقوقی که ملت ایران باید داشته باشد محقق شده است؛ امروز تحریم ها برداشته شده  و بخش قابل توجهی از روابط ایران بهبود یافته است.

واعظی با بیان اینکه تعامل قوای سه گانه و حمایت های مردمی آینده خوبی برای رفع مسایل اقتصادی کشور نشان می دهد، تصریح کرد: در دولت سیاست های ابلاغی اقتصادی مقاومتی از سوی رهبر انقلاب را پیگیری می کنیم، دولت به دنبال حل مشکلات مردم بود که با شعار رهبری در سال ۱۳۹۵ انگیزه بیشتری پیدا کرد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه آمار پنج ماهه دولت در بخش صنعت با ۸.۸ درصد رشد مثبت گزارش شده است این تحول است، اظهار کرد: امروز از ۷۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ ۱۳۰۰ واحد راه اندازی شده ۳۰۰۰ واحد در حال راه اندازی است و تا پایان امسال ۷۵۰۰ واحد تولیدی راه اندازی می شود.

وی با اعلام اینکه در بین استانداران رقابت سالم برای جذب اعتبارات در حال شکل گیری است، تصریح کرد: کشاورزی رشد خوبی  در دولت یازدهم داشته است و برای ۷۰۰ روز ذخیره گندم وجود دارد، در مازندران نیز ۷۶ درصد کشاورزان مازندرانی گندم کار طلب خود را دریافت کردند و مابقی نیز با تصویب لایحه بودجه پرداخت می شود.

واعظی با تاکید بر اینکه تلاش کردیم برای زمینه های دیگر صادرات مانند نفت نیز شرایط فراهم شود که در بخش نفت تولید ایران به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است، ادامه داد: پول نفت امروز به راحتی به کشور می شود؛ رشد اقتصادی کشور ۴.۴ مثبت شده است و صادرات کشور در پنج ماهه نخست امسال ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه امروز ۳.۵ میلیارد دلار تراز مثبت در کشور داریم و این نشان می دهد دولت به اشتغال توجه جدی دارد، با اشاره به وضعیت مازندران بیان کرد: دولت به مازندران نه به عنوان یک استان بلکه به عنوان یک استانی که در خدمت اقتصادی کشور است توجه دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تلاش زیادی برای بسترسازی صادرات مرغ، مرکبات و کیوی مازندران صورت گرفته است، از بسترسازی برای توسعه آی سی تی استان خبرداد و افزود: در سه سال گذشته ۷۳۹۰ میلیارد ریال در بخش دولتی و خصوصی برای آماده سازی زیرساخت های آی سی تی استان مازندران هزینه شده است، در این سفر هشت پروژه با اعتبار ۳۲۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و با این رقم در هفته دولت در مازندران قریب به هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی با اعلام اینکه تا پایان دولت یازدهم ۶۴۰۰ میلیارددلار سرمایه گذاری در کشور صورت می گیرد تا زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود، گفت: بین ۱۷ تا ۱۹ درصد فارغ التحصیلان ایران در پنج بخش فناوری اطلاعات وجود دارند با ایجاد زیرساخت ها به  دنبال ایجاد اشتغال برای این بخش هستیم.

وی از تشکیل کمیته ای با حضور استاندار مازندران برای ایجاد اشتغال در مازندران در حوزه فناوری اطلاعات خبرداد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Ali
|
France
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
بابا دروغ هم حدی داره اینترنت یک ماهه از آسیا تک می خریدم 42 تومن این ماه همونو 52 تومن حساب کرده می گن تعرفه جدیده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین