کد خبر: ۳۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۰

بوش به پاكستان می رود

آفتاب‌‌نیوز : عزيز در گفت‌وگو با شبكه خصوصي "جيو" گفت كه در اين سفر هدف و موضع پاكستان را نسبت به مسايل منطقه در ملاقات با مقامهاي آمريكايي مطرح كرده است. 

نخست وزير پاكستان همچنين افزود كه در اين سفر به مقامهاي آمريكايي گفته است كه دين اسلام، دين صلح و امنيت بوده و با دهشت‌افكني و ترور مخالف و با آن در مبارزه است.

وي گفت: دولت آمريكا و سناتورهاي آن كشور را از موضع و سياست پاكستان و ادامه مذاكرات با دولت هند آگاه كردم.

نخست وزير پاكستان افزود: مي‌خواهيم مساله كشمير با هند حل شود و در اين رابطه بايد پيشرفتهايي نيز حاصل شود.

شوكت عزيز گفت: در اين سفر با مقام‌هاي آمريكايي درباره نيازهاي دفاعي پاكستان و مساله تحويل جنگنده‌هاي اف - ‪ ۱۶‬بحث و گفت‌وگو شد.

وي افزود: مقام‌هاي آمريكا از نيازهاي دفاعي پاكستان آگاه هستند و درخواست‌هاي پاكستان را بررسي مي‌كنند.

شوكت عزيز در پاسخ به پرسشي گفت: در اين سفر گسترش روابط اقتصادي ميان پاكستان و آمريكا و اهدا كمك مالي به پاكستان نيز مورد بحث قرار گرفت.

نخست‌وزير پاكستان گفت: در آمريكا با جورج بوش، ديك چني، رايس و مقامهاي ديگر آمريكايي جداگانه ملاقات كرده و مسايل و موضوع‌هاي مختلف را مورد بحث و بررسي قرار دادم.

شوكت عزيز در سفر خود به آمريكا، بعد از ملاقات با مقامهاي اين كشور و دبير كل سازمان ملل متحد گفته بود كه پاكستان با گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي در منطقه و جهان مخالف است و از برنامه صلح‌آميز هسته‌اي‌ايران حمايت مي‌كند.

وي گفت كه‌ايران نيز مانند كشورهاي ديگر جهان حق‌دارد براي تامين‌نيازهاي انرژي خود از انرژي هسته‌اي صلح‌آميز استفاده نمايد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین