کد خبر: ۳۹۱۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

دستگیری مقام ارشد نظامی چین به اتهام فساد مالی

یک مقام ارشد نظامی چین در ارتباط با پرونده فساد مالی «جو یون کانگ» وزیر سابق امنیت عمومی و رئیس شرکت های بزرگ نفتی این کشور دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
«وانگ جیان پینگ» ژنرال بلندپایه ای است که دستگیری وی در روزهای اخیر نشان می دهد فساد تا چه اندازه در بین مقام ها و مسئولان ارشد نظامی چین ریشه دوانده است.

آنطور که بررسی ها نشان می دهد او یکی از بلندپایه ترین مقام نظامی است که معاونت ستاد کل ارتش را که زیر نظر کمیسیون مرکزی نظامی (فرماندهی کل قوا) قرار دارد، بر عهده داشت.

دستگیری وی بر اساس گزارش ها، دو روز قبل در شهر «چنگدو» در همسایگی استان «سیچوان» در جنوب غرب چین صورت گرفته است.

به غیر از وی «سو های های» معاون اداره آموزش پلیس مسلح چین، همسر و منشی معاون ستاد کل ارتش چین نیز به همراه این مقام عالیرتبه نظامی دستگیر شده اند.

شاید بتوان گفت که او اولین مقام ارشد نظامی است که در جریان فعالیت های معمول خود و زمانی که هنوز اختیار دار منصبی در ستاد کل ارتش بوده در جریان رهبری «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین که سال 2013 با شعار مبارزه با فساد روی کار آمد، دستگیر شده است.

روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ دستگیری وی را گزارش کرده و آورده است که دادستان های نظامی چین در جریان بازرسی ها در استان «سیچوان» این مقام ارشد نظامی را دستگیر کرده اند.
این اتفاق درست چند هفته پس از آن می افتد که بازرسان نظامی چین «تیان شیوسی» کمیسر سیاسی سابق نیروی هوایی ارتش را نیز به اتهام فساد مالی بازداشت کرده بودند.

«جو یون کانگ» مقام ارشد امنیتی چین در سال 2013 میلادی به جرم فساد مالی به حبس ابد محکوم شد و بلندپایه ترین مقامی است که از زمان انقلاب فرهنگی چین چنین مجازاتی برایش در نظر گرفته می شود.

بسیاری از مقام های نظامی، غیرنظامی، اقتصادی و نفتی چین از سه سال قبل تاکنون در ارتباط با این پرونده بزرگ فساد چند میلیارد دلاری دستگیر و مجازات شده اند.

«گوا بو شیونگ» و «شو چایهو» دو مقام دیگر نظامی که معاونان فرمانده کل قوای چین بودند، پیشتر به جرم فساد مالی دستگیر شدند که «شو» در جریان آمادگی برای محاکمه، چند ماه قبل بر اثر بیماری جان باخت و برای «گوا» نیز مجازات حبس ابد در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرن، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری، دبیرکل حزب کمونیست و فرمانده کل قوای چین سال 2013 میلادی مبارزه با فساد را با شعار «جنگ با ببرها و مگس ها» آغاز کرد.

بر اساس گزارش نهادهای قضایی چین، این کشور در راستای مبارزه با فساد تاکنون حدود 200 هزار نفر را مورد بازجویی قرار داده که فقط در سال گذشته میلادی (2015) 70 هزار نفر را دستگیر و به پای میز محاکمه کشانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
صرفا جهت اصلاع
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین