کد خبر: ۳۹۱۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

آزادی 13 گروگان در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: باند بزرگ هفت نفری گروگانگیری و اخاذی پس از چندین ماه کار اطلاعاتی و عملیاتی توسط پلیس اطلاعات انتظامی کرمان دستگیر و 13 نفر از افراد گروگان گرفته شده از چنگال آدم ربایان آزاد شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان دادخدا سالاری افزود: اعضای این باند در چندین شهر فعالیت محرمانه داشته و پس از شناسایی بزه دیدگان با پوشیدن لباس های نظامی و استفاده از سلاح، آنان را دستگیر و با چشم بند در جعبه عقب خودروهای خود به منزلی که از قبل در شهر کرمان تهیه کرده بودند، منتقل می کردند.

وی بیان کرد: همچنین آنان را در غل و زنجیر و با زدن دستبند و پابند و چشم بند در شرایط سخت و غیر قابل تحمل و به صورت گرسنه و تشنه نگهداری و مورد ضرب و شتم شدید و انواع شکنجه های غیر انسانی قرار داده و در حالی که صدای ناله آنان بلند می شد با خانواده آنان ارتباط برقرار و برای آزادی آنان مبالغ گزافی را مطرح می کردند و از این طریق تاکنون میلیاردها ریال از افراد مختلفی اخاذی کرده اند.

دادستان کرمان گفت: تاکنون چندین حساب بانکی و میلیارد ریال وجه نقد موجود در حساب های بانکی متعدد، انواع خودروهای مختلف، منازل متعدد، سلاح و البسه نظامی، شوکر، دستبند و پابند که در عملیات های مختلف گروگانگیری از آنها استفاده می شده است از متهمین کشف و توقیف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این متهمین با اقدامات ضد امنیتی خود جامعه استان کرمان را ناامن کرده، اقدامات و افعال متهمین و قانون شکنان از نظر این دادستانی بر اتهام حد محاربه و افساد فی الارض قابل تطبیق و بر مبنای این تشخیص از سوی این مرجع مورد تعقیب قرار گرفته و به پرونده آنان به صورت ویژه و در اسرع وقت و طی مراحل قانونی رسیدگی می شود.

سالاری اظهار کرد: متهمان اتهامات دیگری از قبیل استفاده از البسه نظامی، حمل و نگهداری اسلحه غیرمجاز، گروگانگیری، اخاذی و ضرب و جرح عمدی را در کارنامه مخوف خود دارند.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی فرماندهی انتظامی و پلیس اطلاعات استان کرمان در جهت برخورد قاطع با جرایم خشن و برقراری نظام و امنیت با هشدار به متخلفین به نظم و امنیت بیان کرد: در خصوص تامین امنیت مردم و مقابله با ناامنی، دستگاه قضایی استان با صلاحیت و اقتدار با مجرمین برخورد قانونی متقضی را انجام خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین