کد خبر: ۳۹۱۹۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

آیت‌الله سبحانی: معضل بزرگ کاهش جمعیت است

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، با تقدیر و تشکر از تلاش‌های دولت یازدهم، گفت: مجموعه اقداماتی که دولت برای خدمت به مردم و جامعه در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد، رضایت‌بخش و خوشحال‌کننده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 این مرجع عالیقدر در دیدار رییس دفتر رییس جمهوری با وی، با ابلاغ سلام به رییس‌ جمهوری و سایر مسئولان دولت، بر ضرورت توجه به سه معضل باقیمانده از سال‌های گذشته و نهادینه شده در جامعه، یعنی ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و وضعیت حجاب در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: براساس آمار، جمعیت قابل توجهی از جوانان، مجرد بوده و برخی از مشکلات مانع از ازدواج آنان است از این رو دولت و مسئولین لازم است برنامه‌های خود را برای رفع موانع ازدواج جوانان سرعت ببخشند و تمامی ارکان کشور در ایجاد بستر فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان‌تر، همت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به روند کاهش جمعیت افزود: با توجه به کاهش موالید و فرهنگ ترویج شده در سابق مبنی بر تک‌فرزندی و پرهیز از ازدیاد نسل، موضوع کاهش جمعیت در سال‌های آینده می‌تواند به معضل بزرگی تبدیل شود، لذا همه باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مؤثری انجام دهند.

به گزارش ایسنا،آیت‌الله سبحانی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه دینی باید مورد توجه قرار بگیرد و همه مسئولان،‌علما، نخبگان، نویسندگان و رسانه‌ها، لازم است با یک عنایت جمعی به این موضوع بپردازند.

وی افزودد: معضل حجاب باید با نگاه فرهنگی و اقناع در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و مادامی که همه دستگاه‌ها، گروه‌ها و آحاد جامعه به شکل منسجم و دقیق عمل نکنند به مقصود نهایی و مطلوب نخواهیم رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
واقعا متاسفم. معضل بزرگ دزدیهای کلان و زمین خواری و فساد است که به دنبال ان, جوانان هم از دین و هم از دنیا نا امید میشودند, نه کاهش جمعیت و حجاب! اگر مدیریت درست بود و فساد نبود
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
آقا مشکلات اقتصادی و بی پولی و بی خانمانی جوونهارو حل کنید ازدواج و تولید نسل خودبخود میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
مشکل کاهش اب است که باعث بحران وجنگ آب خواهدشد
ناشناس
|
Oman
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
افزایش جمعیت بدون تدارک امکانات ابتدایی زندگی از طرفی و مساله بی آبی از طرف دیگر خیلی جای تامل دارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین