کد خبر: ۳۹۲۰۱۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
گزارش آفتاب نیوز از آخرین ایستگاه سفر دوره‌ای ظریف به آمریکای لاتین:

از امضای تفاهم نامه بین بانک مرکزی دو کشور تا عشق مادورو به ایران/مادورو: ایران قدرت نوظهور قرن ۲۱ است

مادورو با بیان اینکه من بیش از ۲۰ بار به ایران رفتم افزود: همانطور که چاوز عاشق ایران بود من نیز عاشق ایران هستم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرنگار اعزامی آفتاب نیوز به کاراکاس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در ششمین و آخرین مقصد سفرش به آمریکای لاتین در کاراکاس با خانم دلسی رودریگز وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.


استقبال بی نظیر مسئولان ونزولایی از ظریف

استقبال بی نظیر مسئولان ونزولایی از ظریف در عالی ترین سطح دیپلماتیک برگزار شد و معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر محیط زیست، وزیر صنایع استراتژیک، وزیر بهداشت، وزیر دارایی، وزیر نفت و وزیر مواد غذایی، معاون رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و معاون رئیس جمهور در امور هیدروکربن ها از جمله مقاماتی بودند که در این نشست حضور داشتند.

برنامه فشرده وزیر امور خارجه  با حضور در نشست مشترک اقتصادی و تجاری ایران و ونزوئلا ادامه پیدا کرد و وزیر خارجه ونزوئلا  ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه ایران و هیات همراه،حضور هیات بلندپایه در کاراکاس را  بیانگر روابط استراتژیک ایران با منطقه آمریکای لاتین و ونزوئلا برشمرد.

وی خطاب به ظریف با بیان اینکه سفر دوره ای بسیار فشرده ای داشتید، تصریح کرد: کشور ما خانه شماست و شما اکنون در خانه خود هستید.

رودریگز با بیان اینکه فرمانده چاوز بنیانگذار روابط با ایران بود ادامه داد: سفر شما برای ما خیلی مهم است، زیرا نه تنها روابط را تقویت می کند بلکه آن را استحکام می بخشد لذا مطمئن باشید مادورو فرزند چاوز به این روابط ادامه می دهد.

وزیر خارجه ونزوئلا با بیان اینکه ایران و ونزوئلا عضو اوپک و جنبش عدم تعهد هستند و دارای نگرش های مشترک در مسائل استراتژیک می باشند، تصریح کرد: ما به دنبال تقویت روابط و همبستگی دو کشور بوده و هستیم .

 در ادامه نشست معاون رییس جمهور نیز با این جمله که به شما در سرزمین سیمون بولیوار و چاوز خوشامد می گوییم از همکاری های مهم اقتصادی دو کشور گفت و افزود: در زمینه ساخت مسکن ،کارخانه ها صنایع کشاورزی، لبنیات و انرژی  و همچنین در بخش مالی همکاری داشتیم و از حضور شما استفاده می کنیم که موضوعات را بررسی و از این همکاری استفاده کرده و پیشنهادات شما را پذیرا باشیم و برنامه مشترک کاری را بررسی کنیم.

ظریف: ایران به روابط خوب و مستحکم خود با ونزوئلا بعنوان کشور مقاومی که یادگار فرمانده چاوز است ادامه می دهد

ظریف وزیر خارجه ایران نیز، ضمن قدردانی از دولت و مردم کشور دوست و برادر جمهوری بولیواری ونزوئلا برای مهمان نوازی گرم و صمیمانه مردم و دولت این کشور از هیات جمهوری اسلامی ایران، گفت: دولت و ملت ایران به روابط خوب و مستحکم خود با ونزوئلا بعنوان کشور مقاومی که یادگار فرمانده چاوز و سیاست های انقلابی مبارز و استقلال طلبانه ایشان هستند و در برابر فشارهای خارجی مقاومت کردند و خاطره خوبی از همبستگی بین دو ملت مقاوم ایران و ونزوئلا را به یادگار گذاشتند، ادامه می دهد. 

وی با تاکید بر اینکه ایران و ونزوئلا روابط بسیار گرم و صمیمانه ای دارند که از سیاست های استقلال طلبانه و مقاومت مردم دو کشور نشأت گرفته است ادامه داد: ارتباط گسترده و مستحکم سیاسی دو کشور با همکاری های اقتصادی که در سالیان گذشته بین ایران و ونزوئلا  شکل گرفته می تواند عمیق تر، راهبردی تر و جدی تر از گذشته در جلسه امروز مورد پیگیری قرار گیرد. 

وزیر خارجه حضور مسئولان عالی رتبه ونزولائی را  بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برای ما باعث خوشبختی است که در جمع کنونی وزرای مهم دولت دوست را می بینیم  این نشانگر علاقه و اهمیتی است که دولت ونزوئلا و آقای مادورو برای روابط دو کشور قائل است. 

وی ادامه داد: مسئولان مختلف دولتی و بخش خصوصی ما برای تقویت روابط با آمریکای لاتین به ویژه کشورهای مترقی و صلح خواه این قاره حضور دارند.   

ظریف ادامه داد: در بخش دولتی نمایندگان عالیرتبه ای از بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات، کشتیرانی جمهوری اسلامی، مسئولان علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئولان بخش کشاورزی دولتی،  مسئولان شرکت های تولید انرژی دولتی، مسئولان عالیرتبه وزارت نفت ایران و سایر نمایندگان دستگاه های دولتی در هیات ایرانی برای گسترده تر کردن روابط و بخصوص حمایت از فعالیت های بخش خصوصی در حوزه بانک، حمل و نقل و ضمانت صادرات حضوردارند. 

ظریف ادامه داد: در بخش خصوصی نمایندگان شرکت های بزرگ ایرانی که برخی از آنها مثل شرکت کیسون سابقه همکاری خوب و صمیمانه با ونزوئلا داشتند و خاطرات بسیار خوبی از دوران فرمانده چاوز و دوران کنونی در ساخت و ساز در ونزوئلا دارند.

وی افزود: شرکت های دیگر بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی، شرکت های دانش بنیان در حوزه های تکنولوژی، بیوتکنولوژی، صنایع دارویی، صنایع غذایی، شرکت هایی که در گذشته در صنایع شیر ونزوئلا حضور داشتند، سایر شرکت هایی که قبلا اینجا حضور داشتند یا شرکت هایی که الان هستند و میخواهند در آینده در پیشرفت و توسعه ونزوئلا حضور داشته باشند، امروز در جمع دوستان ایرانی شما در این جلسه حضور دارند. 

وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم که امروز با توافقی که بین دو بانک مرکزی ایران و ونزوئلا در حضور ریاست جمهوری ونزوئلا صورت می گیرد، زمینه برای همکاری ها فراهم تر شود و با جلساتی که دوستان ما امروز برگزار خواهند کرد، راه های همکاری و مشارکت در توسعه متقابل دو کشور را بردارند و تصمیم گیری های خوبی در این زمینه اتخاذ کنند و برای این جمع آرزوی موفقیت دارم. 

امضای یادداشت تفاهم با حضور مادورو

در ادامه ظریف راهی کاخ ریاست جمهوری شد و با مادورو رییس جمهور ونزوئلا دیدار و بعد از امضای یادداشت تفاهم بین بانک مرکزی دو کشور به همراه وزیر خارجه ونزوئلا و رییس جمهور ونزوئلا در جمع هیات عالی رتبه اقتصادی دو کشور حاضر شد.

ایران نمونه از صلح و ثبات در جهان است

مادورو بعد امضای یادداشت تفاهم بین بانک های مرکزی ایران و ونزوئلا با حضور محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و دلسی رودریگز در جمع هیات عالی رتبه دو کشور حاضر شد و گفت: از سفر کاری شما تشکر می کنم. جناب آقای روحانی به من پیامی از حمایت کامل و مطلق را برای بهبود تحقق و توسعه روابط دادند تشکر می کنم از جناب آقای روحانی.

وی سپس با بیان اینکه از رهبر معظم  انقلاب تشکر می کنم ادامه داد: همیشه توصیه ها و رهنمودهای ایشان یادمان است و از مردم ایران تشکر می کنم.

مادورو در ادامه با تجلیل از تاریخ پر افتخار ایران پرداخت و گفت: ایران تبدیل به یک قدرت نوظهور در قرن ۲۱ شده است و ما الان به منطق دیدگاه استراتژیک فرمانده چاورز پی می بریم که چنین روابطی را پایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه ایران نمونه از صلح و ثبات در جهان است تصریح کرد: ایران یک نمونه کامل صلح برای کل بشریت است و ما خیلی شبیه هم هستیم  دیپلماسی بولیواری که آقای چاوز ان را پایه گذاری کرد برای همکاری و گفتگوی بین تمدنها و سیاستها است.

مادورو با بیان اینکه من بیش از ۲۰ بار به ایران رفتم افزود: همانطور که چاوز عاشق ایران بود من نیز عاشق ایران هستم.

رییس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه امروز در مورد توافقات دو جانبه رایزنی کردیم ادامه داد: شرایط اقتصادی ونزوئلا قطعا بهبود پیدا خواهد کرد 

مادورو همچنین با بیان اینکه ناقوس گسترش روابط ایران  و ونزوئلا در حال نواخته شدن است گفت: من در طی سفرهای زیادی که به ایران داشته ام چیزهای زیادی از مردم ایران آموختم.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
1
6
باز کی دولت رو مجبور کرد که به این کشور فلک زده کمونیست واپسگرا بره؟؟؟!!!!
آخه برادر مادورو یه جوری اظهار نظر میکنی انگار خیلی حالیته
این که تو بگی ما قدرت نوظهور هستیم یا نه چیزی به ما اضافه نمیشه
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
1
4
کشوری که مثل وحشی ها حمله میکنند تو فروشگاه های هم دیگه چه اعتباری داره داش احمد کم پول ریخت تو شکم اینا حالا نوبت شماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
2
اون عاشق باند کیف ماست .......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
2
0
امریکای لاتین میتونه منبع ورود ارز به کشور باشه.شرکتهایی که کار براشون تو اونجا ردیف بشه ارز وارد کشور خواهند کرد .کشورهایی که تشنه رشد هستند و خسته از نوکری امریکا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
2
1
امریکای لاتین میتونه منبع ورود ارز به کشور باشه.شرکتهایی که کار براشون تو اونجا ردیف بشه ارز وارد کشور خواهند کرد .کشورهایی که تشنه رشد هستند و خسته از نوکری امریکا
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
تازه سیمان و پاستا هم داریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین