کد خبر: ۳۹۲۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

طلایی نایب رییس شورای شهر تهران شد

رحمت‌الله حافظی با یک رای و احمد حکیمی‌پور با 13 رای نتوانستند نایب رییس شوند.
آفتاب‌‌نیوز : انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران با حضور حداکثر اعضاء آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه287 شورای شهر چهارم که با حضور حداکثر اعضاء آغاز شد، الهه راستگو اولین نفری بود که به صحن شورای شهر وارد شد و پس از آن تندگویان، آباد، سالاری و ... وارد جلسه شدند و همچنین مهدی چمران، کاندیدای ریاست شورای شهر نیز در ساعت 9:02 به همراه پرویز سروری و محسن پیرهادی وارد جلسه شد.

در ابتدای جلسه از ورود عکاسان خبری و تیم تصویربرداری صدا و سیما ممانعت به عمل آمد اما با حضور مهدی چمران و گلایه تعدادی از عکاسان به آنها اجازه ورود داده شد اما این اجازه مشروط به این شد که وارد صحن نشوند و با استقرار در جایگاه خبرنگاران، عکاسی از جلسه را انجام دهند.

رحمت الله حافظی، کاندیداتوری خود برای نایب رییسی شورا را اعلام کرد و گفت: من اعلام می‌کنم که یک رای دارم و اینگونه ثابت می‌کنم که اصولگرایان، اصولگرا نیستند و حرف منقد اصولگرا را نمی‌پذیرند.

احمد مسجدجامعی، کاندیدای ریاست شورای از طیف اصلاح طلبان در ساعت 9:26 و  ولی الله شجاع پوریان نیز در ساعت 9:27 وارد جلسه شدند و با آمدن آنها 31 عضو شورا حاضر هستند.

به گزارش ایسنا، دوستی، به نمایندگی از اعضاء پشت برگه‌های رای را امضاء کرد.

حقانی، رییس کمیته محیط زیست با اخذ اجازه از هیات رییسه شورا ،پیشنهاد داد همانگونه که شهردار برای انتخابات برنامه اعلام می‌کند، اجازه داده شود کاندیداهای ریاست هم برنامه خود را اعلام کنند.

مهدی چمران عنوان کرد که ریاست شورای شهر قانونگذاری است و برنامه‌ای برای اجرا ندارد و پس از آنجایی که رسم نیست، این کار انجام نمی‌شود.

در ساعت 9:35 آراء توزیع شد.

ساعی، شجاعی پوریان و قناعتی برای شمارش آراء انتخاب شدند.

در ساعت 9:35 هیات رئیسه فعلی شورای شهر از اعضاء درخواست کرد که کاندیدای ریاست خود را اعلام کنند که پرویز سروری به نیابت از اصول گرایان، چمران و سالاری، «مسجدجامعی» را به عنوان کاندیدای خود اعلام کردند.

برگه‌های آبی رنگ انتخابات ریاست شورا در ساعت 9:37 میان اعضاء توزیع شد.

به گزارش ایسنا، حکیمی‌پور ، طلایی و حافظی کاندیدای نایب رییسی شورای شهر شدند و آراء میان اعضاء در ساعت 9:47 توزیع شد.

در ساعت 9:51 آراء اعضاء برای کاندیداهای هیات رییسه جمع‌آوری شد.

«طلایی» نایب رییس شد

حبیب کاشانی در میان جمع‌آوری آراء، نایب رییسی را به مرتضی طلایی، تبریک گفت و این در حالی بود که هنوز  آراء شمارش نشده بود.

 مرتضی طلایی با 17 رای نایب رییس شورای شهر شد.

رحمت‌الله حافظی با یک رای و احمد حکیمی‌پور با 13 رای نتوانستند نایب رییس شوند.

هادی ساعی، ولی الله شجاع پوریان، آراء کاندیدای نائب رئیسی را قرائت کرده و نهایتا اعلام شد که "مرتضی طلائی" با کسب اکثریت آراء نائب رئیس شد.

برگه‌های انتخاب منشی ها در بین اعضاء پخش شد و از سوی اصلاح طلبان سرخو و تندگویان و از جناح اصولگراها، قناعتی و پیرهادی کاندیدا شدند.

در ساعت 10:00 آراء انتخاب منشی‌ ها جمع‌آوری شد و مجددا ساعی و شجاع‌پوریان نسبت به شمارش آراء در محل میز هیات رییسه حاضر شدند.

«پیرهادی» و «قناعتی»، منشی‌های هیات رییسه

به گزارش ایسنا، شمارش آرای انتخاب منشی‌های هیات رییسه شورای شهر در ساعت 10:8 دقیقه به پایان رسید و نهایتا از مجموع 31 رای اعضای شورای شهر به منشی‌ها اعلام شد که محسن پیرهادی با 17 رای، ابوالفضل قناعتی با 18 رای، محمدمهدی تندگویان با 15 رای و محسن سرخو با 13 رای توانستند آراء را به خود اختصاص دهند که بر این اساس پیرهادی و قناعتی به عنوان منشی‌های هیات رییسه انتخاب شدند.

شمارش آرای منشی‌های هیات رییسه با حواشی روبرو شد و آراء دو بار شمرده شد.

در ساعت 10:17 انتخابات تعیین «سخنگو» فی ما بین دوستی و تقی‌پور انجام شد.

«تقی‌پور» سخنگو شد

تقی‌پور سخنگوی شورای شهر ماند.

بر اساس آرای اعضای شورای شهر، رضا تقی‌پور، سخنگوی فعلی شورای شهر، 16 رای و اسماعیل دوستی کاندیدای اصلاح‌طلبان توانست 14 رای را به خود اختصاص دهد.

همچنین به مانند انتخاب رییس شورای شهر یک رای سفید نیز در میان آراء قرار داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین