کد خبر: ۳۹۲۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در شهرکرد:

جامعه‌ای که در آن نخبگان امنیت ندارند، نمی‌تواند توسعه پیدا کند

مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور گفت در جامعه ای که نخبگان امنیت ندارند، جامعه نمی تواند توسعه پیدا کند، جامعه با سرمایه های انسانی اجتماعی و فرهنگی اداره می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :  سید رضا صالحی امیری پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با هنرمندان و فرهنگیان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:  در جامعه ای که نشاط نباشد، انزوا، یاس و ناامیدی حرکت می کند و این جامعه به سمت آسیب اجتماعی حرکت می کند.

وی بیان کرد: بستن در کنسرت ها و محافل ادبی مشکل کشور را حل نمی کند و باید برای تولید نشاط فکری جوانان راهکارهای لازم را اتخاذ کرد.

وی افزود: نباید در حوزه فرهنگی جوانان بی تفاوت باشیم،  هم اکنون وضعیت طلاق، دخانیات. ناامنی بیداد می‌کند و باید گشایش های جدیدی در این زمینه صورت گرفته شود.

مشاور رئیس جمهور عنوان کرد: تداوم انسجام مبتنی بر فطرت، وجدان و عقلانیت است و با توسعه نفتی به مقصد نخواهیم رسید.وی افزود: مهمترین شاخص تداوم حیات سیاسی مبتنی بر اصل گردش قدرت است.

سید رضا صالحی امیری ادامه داد: گفتمان اعتدال مبتنی بر محور عقلانیت حرکت می‌کند به زمینی بودن در جامعه معتقد است نه آسمانی بودن.

مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور بیان کرد: ناکامی های دولت مربوط به کم کاری مسئولان است و این ظلم بزرگی است .

وی با بیان اینکه نکته کلیدی این است که مبنای اندیشه دولت بر چند اصل استوار است، تصریح کرد: فرهنگ و هنر و صاحبان فکر باید تعادل دو جانبه داشته باشند و دولت باید گوش شنوایی برای شنیدن داشته باشد.

وی بیان کرد: دولت به اندیشه تعامل مثبت با جامعه فرهنگی وفادار است و باور دارد توسعه فرهنگی با امنیت فرهنگی معنا پیدا می‌کند.

وی در ادمه از برگزاری همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی با حضور مسئولین دستگاه‌های فرهنگی دولت در کتابخانه ملی  خبردادوافزود :هدف ما از برگزاری این همایش ارائه تصویری شفاف و دقیق از عملکرد فرهنگی دولت است.

به گفته وی : در این همایش علاوه بر حضور دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس‌جمهور وزاری آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و امورجوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین روسای سازمان‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اسناد و کتابخانه ملی و همچنین معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور حضور دارند.
مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد:« در این همایش وزرا و مسئولین سازمان‌های فرهنگی دولت گزارش عملکرد و دستاوردهای سه ساله خود را به مردم، نخبگان و اصحاب رسانه گزارش می‌دهند.»

صالحی امیری خاطر نشان کرد:«: در این همایش همچنین 800 نفر از نخبگان حوزه‌های مختلف فرهنگی به همراه اصحاب رسانه حضور دارند.

گفتنی است همایش «تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید» روز شنبه سیزدهم شهریور ماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین