کد خبر: ۳۹۲۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

خبرهایی از جشنواره تئاتر شهر، اعلام برنامه‌های تئاتر شهر، اجرای تئاتری در نیاوران، انتخاب هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه و... از جمله اخبار سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : دو گروه نمایشی از بیماران سندرم داون و اوتیسم ، چهار نمایش را در بخش ویژه توان‌یابان پنجمین جشنواره تئاتر شهر روی صحنه می‌برند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عموی پنجمین جشنواره تئاتر شهر ، بخش ویژه توان‌یابان جشنواره تئاتر شهر با اجرای نمایش‌هایی از هنرمندان کم توان ذهنی و جسمی برای اولین بار در جشنواره تئاتر شهر برگزار می‌شود.

تا کنون اجرای 4 نمایش توسط دو گروه از کودکان سندرم داون و اوتیسم در این برنامه قرار گرفته است.

نمایش‌های «کفش بلور» و «افسانه دشت بی باران» به کارگردانی رسول حق شناس که با کودکان دارای بیماری سندرم داون کار شده در جشنواره به اجرا در می آیند.

شاهین کهن نیز دو نمایش «کافه‌ای به نام تو» و «باب هفت نت» را با هنرمندی کودکان کم توان ذهنی و اوتیسم کارگردانی کرده که در بخش ویژه توان‌یابان پنجمین جشنواره تئاتر شهر اجرا می شوند.

دیگر نمایش های این بخش به زودی معرفی خواهند شد.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 22 شهریور ماه جاری در سالن های تهران آغاز می شود.

برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

چهار اثر نمایشی با پایان گرفتن شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

چهار اثر نمایشی با پایان گرفتن شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک در تالار های اصلی ، چهارسو، قشقایی و پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می روند.

در تالار اصلی نمایش «سه خواهر و دیگران» به نویسندگی و کارگردانی حمید امجد ساعت 19:30 با مدت زمان 180 دقیقه و قیمت بلیت 45 ، 35 و 20 هزار تومان میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود. افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبدالهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری، جمشید جهانزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«اگر...» عنوان نمایش جدید دیگری به نویسندگی و کارگردانی وحید رهبانی است که از روز 12 شهریور ماه ساعت 18:30 و 20:30 در تالار چهارسو به مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 25 هزار تومان به صحنه می رود، در این اثر نمایشی سارا بهرامی و وحید رهبانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی نیز از روز 10 شهریور ماه نمایش «کولا» به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی جو و بازی پوریا سلطان زاده و سروش شاکر ساعت 19 و 20 با مدت زمان 35 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزار تومان به صحنه می رود.

در پلاتو اجرا نیز نمایش « سپنج رنج وشکنج» به نویسندگی زنده یاد محمود استاد محمد و کارگردانی شهرام گیل آبادی ساعت 20 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزار تومان روی صحنه می رود. نوشین حسن زاده، رویا فلاح، نازنین مهیمنی، شمسی صادقی، فریدون محرابی بازیگران این نمایش هستند.

«تاج محمد و دیوهای سیاه و سفید » در نیاوران به روی صحنه رفتند

نمایش کودک تاج محمد و دیوهای سیاه و سفید به نویسندگی عبد الرحمن دیه جی و کارگردانی سپیده اقدامی از 7شهریور در فرهنگسرای نیاوران  آغاز شده و تا  9 مهرماه درسالن گوشه این فرهنگسرا به روی صحنه خواهد بود.

نمایش "تاج محمد و دیوهای سیاه و سفید " نمایشی موزیکال به همراه موسیقی سنتی است که برای گروه سنی الف و ب اجرا می‌شود.

موضوع نمایش ،تاج محمد که خیلی ترسو و تنبل است ،با سرزنش زنش وارد جنگل می‌شود و در آنجا با دیوها روبرو میشود و برای شکست دادن آنها و خلاص شدن از دستشان از هوش خودش استفاده می کند و...

پویا بیگی ،فرشته پیرعلی وکیارش جمشیدی، عروسک‌ گردانی این اثر را برعهده دارند. همچنین علیرضا حسین پور طراح صحنه و ساخت عروسک این نمایش را نیز سپیده اقدامی برعهده دارد.

نمایش «تاج محمد و دیوهای سیاه و سفید» که مدت اجرای آن  45 دقیقه است، غیر از سه‌شنبه‌ها هر هفته، هر روز ساعت 18:30 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

هیات مدیره جدید «انجمن فیلم کوتاه ایران» انتخاب شدند

مجمع عمومی انجمن فیلم کوتاه ایران روز چهارشنبه سوم شهریور ماه ۱۳۹۵ در تالار اسوه برگزار شد و اعضای جدید هیات مدیره«انجمن فیلم کوتاه ایران» انتخاب شدند.

در ابتدای این جلسه هیات رییسه موقت تشکیل شد و بر اساس دستور جلسه، اساسنامه جدید این انجمن با حضور نماینده وزارت کار، برای ثبت در وزارت کار به تصویب اعضا رسید. بعد از آن مجمع برای انتخابات جدید اعضا هیات مدیره و بازرس اقدام کرد.

در نهایت و بعد از رأی گیری از میان نامزدهای هیات مدیره و بازرس، آرش رصافی، مسعود امینی تیرانی، کاوه قهرمان، امیر توده روستا، کاظم ملایی، بهمن دادفر و مرضیه وفامهر برای یک دوره دوساله بعنوان هیات مدیره جدید و عماد خدابخش بعنوان بازرس انجمن فیلم کوتاه ایران انتخاب شدند.

همچنین مسعود حاتمی و طیبه فلکیان بعنوان اعضا علی البدل هیات مدیره و فرهنگ آدمیت بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

تعطیلی خانه نمایش به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام محمدتقی علیه السلام

به گزارش روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش؛ روز جمعه 12 شهریور ماه خانه نمایش اداره تئاتر به مناسبت سالروز شهادت امام محمد تقی جواد الائمه (ع) اجرا نخواهد داشت.

 با پایان یافتن نمایش " هنرور" از روز یکشنبه 14 شهریور ماه نمایش "دوشیزگان باغ لیمو" به کارگردانی فاطمه رادمنش در خانه نمایش هر شب ساعت 19:30 پذیرای علاقه مندان به هنر تئاتر خواهد بود.

دوشیزگان باغ لیمو به اداره تئاتر می‌آیند

نمایش " دوشیزگان باغ لیمو " به نویسندگی علی محمد رادمنش که بر اساس نمایشنامه " خانه برناردا آلبا " لورکا نوشته شده از 14 شهریور ماه با کارگردانی فاطمه رادمنش در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه می‌رود.

"دوشیزگان باغ لیمو" داستان اعضای خانواده‌ای‌ست که بعد از مرگ پدر، مجبورند تا یک سال به خواست مادر در مکانی دور از خانه  عزادار بمانند.

دختران خانه به شدت  افسرده شده‌اند. در این میان پسری به نام آرش به خواستگاری دختر بزرگتر می‌آید، در حالی که او و کوچکترین دختر خانواده پنهانی دل در گرو یکدیگر دارند ...

مهنازغمخوار؛ مرجان زارعی ؛ فاطمه نیشابوری ؛ روشنک شهبازی ؛ میترا مقدمی ؛ سحر ببران ؛ کتایون کیانی و فاطمه رادمنش بازیگران این نمایش هستند  و مهران سیفعلی پور به عنوان طراح صحنه ؛ سما ستوده طراح لباس ؛ مرضیه رادمنش طراح گریم و جواد سقایی و فاطمه نیشابوری به عنوان دستیار کارگردان  حضور دارند.

"دوشیزگان باغ لیمو" از 14 شهریور ماه هر روز ساعت 19:30 به مدت 60 دقیقه در خانه نمایش میزبان علاقه مندان به هنر تئاتر خواهد بود . 

دو حکم جدید برای نخستین جشنواره اینترنتی فیلم اولی‌ها

فرید فرخنده کیش،مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران طی احکامی،دبیر جشنواره و مدیر اجرایی جشنواره فیلم اولی‌ها را منصوب کرد.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران طی احکامی، محمد حسین اسماعیلی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران را به سمت دبیر نخستین جشنواره اینترنتی فیلم اولی‌ها و احمد کاوند،مدیر انجمن سینمای جوانان استان تهران را به سمت مدیر اجرایی جشنواره منصوب کردند.

در متن این حکم آمده است:

«جشنواره فیلم اولی‌ها نقطه آغاز پویایی و بالندگی جوانان ایران اسلامی است و دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران طلایه داران «سینمای آینده،سینمای امید» خواهند بود.

از درگاه ایزد منان آرزومندم این رویداد فرهنگی و هنری موجب افتخار آفرینی و به اهتزاز درآمدن پرچم ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در آینده نزدیک باشد.»

زمان نمایش فیلم‌ها در سایت 28 شهریور تا 11 مهر 95 از طریق سایت تیوال به نشانی: www.tiwall.com خواهد بود.

داوری، اعلام نتایج و اهدای جوایز هم‌زمان با برگزاری سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران (18 لغایت 24 آبانماه 95)انجام خواهد گرفت.


عباس جمالی در آخرین جلسه پنجشنبه‌های داستان‌خوانی،«باد می‌سوزاند» را می‌خواند

پنجمین سری از جلسه‌های داستانخوانی محراب، روز پنجشنبه 11 شهریور، با خوانش داستان «باد می‌سوزاند» نوشته «سلیم باشی» توسط عباس جمالی ـ نویسنده،کارگردان و بازیگر تئاتر ـ در مجموعه تئاتر محراب برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی این رویداد، در پنجمین و آخرین برنامه از جلسه‌های داستان‌خوانی محراب، روز پنجشنبه 11 شهریور ساعت17، عباس جمالی ـ کارگردان و بازیگر تئاترـ به خوانش داستان کوتاه «باد می‌سوزاند» نوشته «سلیم باشی» و ترجمه اصغر نوری می‌پردازد.
در این دوره از جلسه‌های داستان‌خوانی، آثاری مرتبط با جنگ خوانده می‌شود که از میان بهترین داستان‌های کوتاه ایران و جهان انتخاب شده‌اند.
این جلسه با حضور اصغر نوری (مترجم) برگزار می‌شود و سردبیر برنامه، حسین کریمی‌راد است. دیگر عوامل جلسه داستان‌خوانی عبارتند از: ناهید محمودی،صبامرشد(دستیاران)، نوید صالح‌فکر (طراح پوستر و بروشور)، هدیه ذوالفقاری(طراح لگو و گرافیک)، مهشید غلامی(تهیه و تنظیم موسیقی)، رضامرشد(مدیر صحنه)، نیما خطیب‌شاد(نریشن)، ثمین بیجاد(تایپ)، معصومه کیانی،احمدرضا حجارزاده(امور رسانه و روابط‌عمومی).
پنجشنبه‌های تئاتر و داستان، هر هفته ساعت 17 در مجموعه تئاتر محراب به نشانی تقاطع خیابان ولیعصر و سپه(امام‌خمینی)، جنب هنرستان عالی موسیقی برگزار می‌شود.

تماشاخانه ایران‌شهر 12 شهریورماه تعطیل است.

تماشاخانه ایران‌شهر به مناسبت شهادت امام محمدباقر (ع) جمعه 12 شهریورماه تعطیل است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ایران‌شهر، این مجموعه جمعه دوازدهم شهریورماه مصادف با شهادت امام محمدباقر (ع) میزبان هیچ اثر نمایشی نیست.

 این در حالی است نمایش "از زیرزمین تا پشت‌بام" که از روز 9 شهریور اجرا عمومی خود را آغاز کرده و ساعت 19 به صحنه می‌رود استثنا روز پنجشنبه 11 شهریورماه ساعت 18 (پیش از اذان مغرب و عشا) به صحنه خواهد رفت. این نمایش روز یکشنبه چهاردهم اجرای عمومی خود را از سر می‌گیرد.

هم‌چنین نمایش "جاودانگی" به کارگردانی نیما دهقان از روز 14 شهریور در سالن استاد سمندریان، "ماتریوشکا" به کارگردانی پارسا پیروز فر از روز 15 شهریورماه و "زنانی که به بزها خیر شدند" در سالن استاد ناظر زاده نیز از روز 16 شهریورماه به صحنه می‌روند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین