کد خبر: ۳۹۲۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

دروازه تیم ملی بعد از سال‌ها سرخ می‌شود؟

فقط دو روز به بازی حساس ایران و قطر و آغاز مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ باقی مانده و طبیعتاً کی‌روش تا به حال نفرات اصلی خود را شناخته و برنامه‌هایش را برای به زانو درآوردن تیم بین‌المللی قطر! ریخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
شاید یکی از دغدغه‌های اصلی پرتغالی مغرور، انتخاب دروازه‌بان اصلی تیم در این رقابت‌ها باشد.

سابقه جالب کارلوس
کی‌روش نشان داده که در مواقع حساس عجیب‌ترین و غیرمحتمل‌ترین تصمیم‌ها را می‌گیرد درست مثل جام جهانی ۲۰۱۴ که تا قبل از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی ایران - نیجریه کمتر کسی فکر می‌کرد علیرضا حقیقی دروازه‌بان اصلی ما در بزرگترین گردهمایی فوتبال جهان باشد. همه روی دانیال داوری حساب کرده بودند و رحمان احمدی هم گزینه دوم بود اما کی‌روش در کمال شگفتی علیرضا حقیقی را به عنوان یک پدیده رو کرد و انصافاً هم جواب بدی نگرفت. حقیقی در ۳ بازی ایران در جام جهانی خاصه در دیدار مقابل آرژانتین قابل قبول و در بعضی لحظات فوق‌العاده ظاهر شد و اگر شکست سنگین برابر بوسنی رقم نمی‌خورد، قطعاً می‌توانست کارنامه قابل دفاع‌تری هم داشته باشد. روند حضور ثابت حقیقی در تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۵ هم ادامه یافت و امروز نیز او از جدی‌ترین گزینه‌های کی‌روش برای حراست از دروازه تیم ملی محسوب می‌شود.

تصمیم جدید کی‌روش
نمی‌توانیم مطمئن باشیم اما احتمالاً کی‌روش در رقابت‌هایی که از پنج‌شنبه آغاز می‌شود باز هم تصمیم جدیدی خواهد گرفت و این بار دروازه‌بان خرم‌آبادی پرسپولیس که خوب بلد است پله‌های پیشرفت را پشت سر بگذارد، گلر اول کی‌روش خواهد بود البته نه از تمرینات تیم ملی و نه از بازی‌های دوستانه اخیر نمی‌توان اطمینان پیدا کرد که گلر اول ما چه کسی است اما می‌توان گفت شانس علیرضا بیرانوند در حال حاضر هم از علیرضا حقیقی بیشتر است و هم از محمدرضا اخباری.

پسر با همت لرستانی
علیرضا بیرانوند ۳ فصل پیش برای هیچ فوتبال‌دوستی نام‌ آشنایی نبود. پسر با همت لرستانی اما ابتدا در نفت تهران به ترکیب اصلی رسید و سپس به اردوهای ملی دعوت شد. قدم بعدی او رسیدن به پرسپولیس و پیراهن شماره یک این تیم بود و حالا نوبت به حضور فیکسش در تیم ملی رسیده است. بیرانوند در فصول اخیر آن‌قدر مطمئن نشان داده که می‌توان قفس توری تیم ملی را به او سپرد و آسودگی خیال داشت. جدا از عکس‌العمل‌های خوب بیرانوند، دو ویژگی خوب دیگر نیز او را از رقبایش متمایز می‌کند؛ اولی اعتماد به نفس تازه اوست که ماحصل حضور ثابت در ترکیب پرسپولیس و بازی کردن مقابل هواداران پرشمار این تیم است و دومی پرتاب دست‌های شگفت‌انگیزش در شروع مجدد بازی است که می‌تواند ضد حملات خوبی را طرح‌ریزی کند و برای حریفان دردسرآفرین شود.

حقیقی؛ دروازه‌بان بدون تیم
علیرضا حقیقی امروز یک گلر باتجربه است که سابقه ۲۷۰ دقیقه بازی در جام جهانی را دارد و چند فصلی در اروپا گلری کرده و از این حیث جزو معدود دروازه‌بان‌های فوتبال ما و حتی آسیاست با این حال اتفاقات اخیری که برای او در تیم پرتغالی‌اش (ماریتیمو) رخ داده و فسخ قراردادش با این باشگاه طبیعتاً در روحیه گلر خوش‌تیپ تیم ملی تأثیرگذار بوده. او این روزها تیم ندارد و شاید کی‌روش حواسش به همه این مسائل باشد.

اخباری و تفاوتی که محسوس نیست
محمدرضا اخباری اگر چه از شانس کمتری نسبت به بیرانوند و حقیقی برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی برخوردار است اما به لحاظ فنی تفاوت او با دو گلر دیگر محسوس نیست و در واقع اگر به هر دلیلی فرصت قرار گرفتن در بین ۱۱ نفر اصلی نصیب اخباری شود به خوبی از عهده وظایفش برخواهد آمد. او دو فصل است دروازه‌بان ثابت تراکتوری‌هاست و با جو ورزشگاه‌های پر از تماشاگر آشنایی دارد. اخباری حضور ثابت در ترکیب تیم ملی امید را نیز یدک می‌کشد و تجربه خوبی از رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو به دست آورده، خدا را چه دیدید شاید و البته شاید اخباری سورپرایز جدید کی‌روش باشد!

یک دروازه‌بان ثابت صددرصدی
به گزارش خبرورزشی، تیم ملی برخلاف همیشه خود، دروازه‌بان ثابت صددرصدی ندارد و بعد از خروج رحمتی هنوز هیچ دروازه‌بانی کی‌روش را مجاب نکرده که نبودش برای تیم خطرآفرین است؛ بنابراین از رحمان احمدی تا محمدرضا اخباری در این چند ساله ملی‌پوش بوده‌اند و تیم ملی ما همچنان در عطش یک گلر همه فن حریف جذاب است. شاید بیرانوند بتواند این رل را به خوبی ایفا کند. این را هم فراموش نکنیم که اگر کی‌روش بیرانوند را برگزیند، بعد از مدت‌ها دروازه‌بان پرسپولیس گلر اول تیم ملی شده است. شاید عابدزاده و نکیسا آخرین گلرهای پرسپولیسی تیم ملی بوده‌اند به خصوص عابدزاده که در زمان حضورش در پرسپولیس گلر ثابت تیم ملی نیز بود.

نکته: حقیقی در ایران فقط برای پرسپولیس بازی کرده اما او در ۲، ۳ سال اخیر که به پیراهن فیکس تیم ملی رسید، لژیونر بود و به همین دلیل او را جزو پرسپولیسی‌ها لحاظ نکردیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین