کد خبر: ۳۹۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

سران جامعتین، آیت‌الله مصباح را از ائتلاف حذف کردند؟

بزرگان جریان راستگرای ایران برای اینکه همانند چند انتخابات سال های 92 تا 94 شکست سنگن نخوردند، تلاش می‌کنند تا در راه ائتلاف و وحدت به گونه‌ای گام بردادند که دیگر تجربه سخت زمین خوردن را تجربه نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله موحدی کرمانی که بعد از ارتحال مهدوی کنی جایگاه والایی را به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در اختیار گرفت خبر از تحرکاتی داده است. وی از چهره های اصلی ولی نچندان تاثیرگذار در عرصه ائتلاف اصولگرایان است. او که به همراه آیت الله محمدیزدی، سکان مدیریت اصولگرایان را در اختیار دارد در انتخابات سال 94 تلاش گسترده ای کرد تا شاید بتواند دل همه اقشار این جماعت را به دست بیاورد، اما نشد.

دیدار نامعلوم دو شیخ اصولگرا

حال و بعد از اینکه مصباحی مقدم،سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از برگزاری جلسه میان موحدی و یزدی برای انتخابات 96 خبرداده بود آقای دبیرکل، می گوید که هنوز تاریخ این رویداد مشخص نیست. دبیرکل جامعه روحانیت با بیان اینکه نیروهای انقلاب برای انتخابات 96 در حال برنامه‌ ریزی و تعیین راهبرد هستند، گفت: قرار است بنده به‌عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، با آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین درباره انتخابات 96 دیدار داشته باشم اما این دیدار هنوز برگزار نشده است.

وی با ابراز اینکه، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز آمادگی دارند نیروهای انقلاب و جریان اصولگرا را در رسیدن به مکانیزم وحدت همراهی کنند، تأکید کرد: توصیه ما به نیروهای انقلاب، اتحاد و همدلی است و ما امیدوار هستیم به‌لطف و عنایت خداوند زمینه وحدت و اتحاد بیشتر در بین نیروهای انقلاب فراهم شود.»

حذف مصباح!

نکته ای که در این میان بیشتر از هر مسئله دیگر به قابل توجه است، بی توجهی این دو فرد به مصباح یزدی است. فردی که مدت هاست بعد از شکست سنگین در انتخابات خبرگان رهبری و نیز حذف یارانش از مجلس و ریاست جمهوری در سکوتی خاص فرو رفته است و تکاپوی دوران قبل انتخابات سال 84،88 و 92 را ندارد.

استراتژی پیروزی

مصباح یزدی به عنوان پدر جریان پایداری در ایران، مورد استقبال قشر عظیمی از اصولگرایان که با تفکر تندروها مخالف هستند، واقع نشد. این روحانی به نظر می رسد امروز نیز مانند گذشته در پی انتخاب یک گزینه مجزا برای انتخابات ریاست جمهوری است. سران جامعتین نیز که این موضوع را درک کرده و نمی خواهند مانند سال 92 شکست سنگینی بخورند،در تلاش هستند تا با دوری از این تفکر و جریان راه خود را به گونه ای پیش ببرند که اگر حتی در انتخابات سال 96 موفق به کسب جایگاهی نشدند، دست کم مغضوب دولت انتخابی نیز نباشند.
منبع: نامه نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین