کد خبر: ۳۹۲۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵

شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی نو

پزشکان دهلی نو از انتشار ویروسی جهش یافته و ناشناخته با علائمی مشابه بیماری های تب زرد و تب دنگو در پایتخت هند خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به گفته مقامات بهداشتی دهلی نو، در روزهای اخیر تعداد زیادی از بیماران با علائمی مانند بیهوشی،تب بالا و حالت تهوع به مراکز درمانی پایتخت هند مراجعه کرده اند که تاکنون متخصصان موفق به شناسایی ویروس نشده اند.

متخصصان احتمال جهش ژنی ویروس ها را مطرح می کنند ولی تاکنون در خصوص چگونگی پیدایش آن اطلاع دقیقی ندارند.

هم اکنون تعداد زیادی از بیماران به علت این ویروس ناشناخته در بیمارستان های دهلی بستری شده اند.

دکتر ار اس تانجا مسئول بخش دارو در بیمارستان 'ار ام ل' دهلی گفت: ما در موارد زیادی با بیمارانی مواجه شده ایم که با وجود علائمی مشابه به بیماری های تب زرد و دنگی، آزمایش آنها در خصوص این بیماریها منفی بوده است .

وی خاطرنشان کرد که این ویروس جدید در دهلی نو در حال گسترش است .

دکتر شالینی مالهوترا یک میکروب شناس در بیمارستان'ار.ام .ال ' دهلی نو گفت: ما تنها دارای تجهیزات لازم برای شناسایی ویروس دنگی یا تب زرد هستیم.

وی خاطرنشان کرد اگر ویروس جدیدی در حال گسترش باشد، تجهیزات آزمایشگاهی ما قادر به شناسایی آن نیست .

یک متخصص داخلی گفت که بسیاری از بیماران دارای علائمی مانند اختلال در دستگاه گوارش، یرقان، ذات الریه، اختلالات تنفسی همراه با عفونت های شدید ویروسی هستند که این علائم در سال های گذشته گزارش نشده است.

دکتر اس پی بایوترا افزود:ویروس ها به طور مداوم برای محافظت از خود شکل خود را تغییر می دهند.

به گفته وی در سالجاری بیش از 60 درصد از بیمارانی که به بیمارستان ها مراجعه کرده اند دارای علائم جدیدی بوده اند.

دکتر داریوال رئیس سازمان کنترل بیماری های ویروسی هند گفت: برنامه نظارت بر بیماری های هند، هرگونه جهش و انتشار ویروس جدید را بررسی می کند. موارد ابتلا به بیماری تب زرد بسیار بالاتر از آمار تخمین زده شده توسط سازمان ها است. 

رئیس سازمان کنترل بیماری های ویروسی هند پیش بینی کرد که در روزهای آینده موارد ابتلا به بیماری تب زرد در دهلی نو به بیش از 3 برابر افزایش یابد.

به گفته مقامات بهداشتی از یک هفته گذشته تاکنون بیش از 423 مورد بیمار مبتلا به تب زرد و 487 مورد ابتلا به بیماری تب دنگی در دهلی نو گزارش شده است.

دهلی نو در سال 2006 شاهد انتشار گسترده ویروس تب زرد بود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که بیماری های ویروسی مانند تب دنگی، تب زرد و مالاریا سالانه 17 هزار و 649 کرور روپیه (2 میلیارد و 634 میلیون دلار) به هند ضرر می رساند.

تب دنگی از طریق پشه ای به نام 'ائدس' به انسان منتقل می شود .این پشه به ببر آسیایی مشهور و در مناطق استوایی وجود دارد.

علائم این بیماری سردرد،کمردرد، پشت درد و با تب شدید همراه است که در مواردی منجر به مرگ می شود.

به گزارش ایرنا،دفن غیر بهداشتی زباله ، ساختمان های کثیف و آلوده و باران های موسمی از عوامل شیوع این بیماری عنوان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین