کد خبر: ۳۹۳۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵

ترکیه، آلمان را به "نژادپرستی فرهنگی" متهم کرد

وزیر اتحادیه اروپای ترکیه به اظهارات اخیر کمیسیونر اروپایی آلمان درباره عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
گانتر اوتینگر، کمیسیونر اروپایی آلمان در مصاحبه اخیر خود اظهار کرده بود، آنکارا در دوران رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور فعلی ترکیه شاهد عضویت در اتحادیه اروپا نخواهد بود.

عمر چلیک، وزیر اتحادیه اروپای ترکیه در همین حال به این اظهارات اوتینگر واکنش نشان داد و سخنان او را "نژادپرستی فرهنگی" توصیف کرد.

این در حالی است که روابط برلین- آنکارا در پی کودتای نافرجام اخیر ترکیه و اقدامات دولت این کشور در پاکسازی کامل نهادهای مختلف این کشور از عناصری که ادعا می‌شود از حامیان کودتا بوده‌اند، تیره و تار شده است.

به گزارش ایسنا، درخواست سران کشورهای اروپایی برای رعایت قانون و اعتدال در پیگیری مسائل پس از کودتا انتقادات متعددی را از سوی آنکارا برانگیخت. آنکارا می‌گوید، ‌کشورهای اروپایی نتوانستند به خوبی تهدید کودتا را در این کشور درک کرده و به آن احترام بگذارند.

علاوه بر این تهدید مقامات دولتی ترکیه در بازگرداندن محکومیت اعدام که از سال 2004 و در راستای تلاش‌های آنکارا برای پیوستن به اتحادیه اروپا از قانون حذف شد، واکنش مقامات اتحادیه اروپا را در پی داشته است. ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا ضمن محکوم کردن این اظهارات تاکید کرده است، در صورت بازگشتن  اعدام به قوانین ترکیه، روند پیوستن آنکارا به این تحادیه کاملا متوقف خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین