کد خبر: ۳۹۳۲۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶

موانع فرهنگی ازدواج بیشتر از موانع اقتصادی آن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در شرایط کنونی جامعه موانع فرهنگی ازدواج بیشتر از موانع اقتصادی آن شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: امروزه هم اصل ازدواج و هم استحکام آن با مشکل مواجه شده ، افزایش سطح توقعات با آداب و رسوم غلط و دست و پاگیر بخش عظیمی از جامعه به ویژه جوانان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
او با اشاره به سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) که به عنوان روز ازدواج نام گذاری شده گفت: این ازدواج از جهات عدیده الگوی جهانی برای جوانان است.
وی در بیان بخشی از امتیازات این ازدواج افزود: این ازدواج با عفت شروع شد و با عفت ادامه یافت و طرفین فضائل روحی و علمی یکدیگر را مناط ازدواج قراردادند ، این ازدواج بساطت و سادگی بود و در مراسم آن خبری از گناه نبود. 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: ازدواج از مقدس ترین نهادهاست که اگر گناه در آن نباشد رحمت به آنجا نازل می شود و ما هرچه از اسوه های ابدیت در زندگی فاصله بگیریم با پدیده های لاینحل اجتماعی مواجه خواهیم بود.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از نقش پدافند هوایی کشور تجلیل کرد و آنها را بزرگ مرزداران و مرزبانان کشور و چشم بینای ملت و از اسباب اصلی امنیت کشور دانست.
آیت الله عاملی اظهار کرد: اقتدار فوق العاده این نیرو باعث یاس دشمن و خنثی شدن برنامه های آنها شده و این اقتدار غرور آفرین نتیجه انقلاب اسلامی است.
وی افزود: یکی از شاهکارهای این نیرو ردگیری پهپاد جاسوسی اسرائیل برخاسته از لنکران در سال های گذشته بود که با ردگیری و روشن کردن مقصد آن این پهپاد را در فراز اصفهان سرنگون کردند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت حجاج ایرانی در مکه مکرمه در سال 1366 گفت: ملت ما 325 شهید در آن زمان تقدیم اسلام کرد و در زمان و مکانی که ریختن خون حرام است و حتی مشرکین حرمت آن را رعایت می کردند آل سعود هتاکی کرد و ثابت کرد هیچ اعتقادی به دین اسلام ندارد.
وی افزود: جرم شهدای ما فقط برائت از مشرکین بود که خداوند در 10 سوره قرآن از آن بحث کرده است.
وی گفت: تلفات حج در تاریخ آل سعود واقعا وحشتناک است ، سال گذشته در ماجرای جرثقیل 110 نفر کشته شدند و در فاجعه منا بیش از هفت هزار حاجی جان خود را از دست دادند در حالی که آل سعود تا به حال نه عذرخواهی کرده ، نه مسوولیت پذیرفته ، نه دیه داده و نه زیر بار تشکیل کمیته حقیقت یاب می رود.
آیت الله عاملی در ادامه افزود: آل سعود سرکرده منافقین را به حج امسال و به مهمانی ویژه پادشاه دعوت کرده است ، منافقینی که 17 هزار بیگناه را ترور کردند.
وی افزود: آل سعود با دعوت از آنها و همکاری با آنها و کشتن 10 هزار بیگناه در یمن و هزاران بی گناه در عراق و سوریه و علنی کردن ارتباط خود با اسرائیل ثابت کرد که شایسته امارت حج نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری عالم اسلام باید در زمینه مدیریت حج چاره اندیشی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Brazil
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
0
0
دقیقا درسته. من در حال ازدواجم بقدری این فرهنگ اذیتم کرده که دیگه بحث مالی شده فرعی گرچه اون فرهنگ دنبال همون پول.باید زمین و زمان رو راضی نگهداری تا خللی تو مراسم ازدواجت پیش نیاد والا تا عمر داری باید حرف زن بشنوی-یک مشت رسوم مسخره بدون منطق-
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
قبل از انقلاب فرهنگی های مخالف ، ادعا داشتند ، دو ساعت رادیو در بیست چهار ساعت در اختیارشان باشد ، مسایل فرهنگی رابا بهترین راهکار ها حل میکنند و چه ها خواهد شد ، حا ل که این همه رسانه دارند ، پس.....
مشکل متخصص فرهنگی چنین است ابتدا درست بود ، بیولوژ یست باشد ، که با دیدگاه فطری ، کاهش مجهولات
قدیم و افزایش کشفیات جدید به یقین رسیده ، تصمیم موثر برای رفتار انسان بگیرید.

تصور شود غیراز این باشد ، تخیل ناشی از ندانسته های هر تصمیم گیرنده ، محصول مورد نیاز نمی د
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین