کد خبر: ۳۹۳۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴

راهکار اقتصادی شدن فرودگاه‌ها چیست؟

فرودگاه‌های کوچک در کشور در بخش گردشگری و تجارت به خوبی عمل کرده و می توانند توسعه یابند
آفتاب‌‌نیوز :
میزان به نقل از وزیر راه و شهر سازی نوشت: عباس آخوندی در بازدید از فرودگاه رامسر با بیان اینکه ۸۰ درصد تقاضا برای انجام پرواز در هشت فرودگاه کشور صورت می گیرد. اظهار کرد: ۵۰ فرودگاه در کشور دارای پروازهای اندک بوده و از نظر اقتصادی ضعیف هستند.

وزیر راه و شهرسازی راهکار اقتصادی شدن فرودگاه‌ها را نوسازی ناوگان هوایی عنوان کرد و افزود: با افزایش میزان پرواز نرخ بهره وری فرودگاه‌ها افزایش پیدا کرده و سیاست های اقتصاد مقاومتی افزایش نرخ بهره وری از سرمایه های موجود است .

وی اقتصادی کردن فرودگاه‌ها را اولین گام در جهت توسعه دانست و تصریح کرد: ۶۰ فرودگاه در کشور به بهره برداری رسیده که اقتصادی کردن آنها نخستین گام است از سویی باید میزان پروازها را افزایش داده و در گام دوم توسعه فرودگاه بر اساس عملکرد آن هزینه سرشکن شده و به نحوه بهره برداری از فرودگاه توجه شود .

آخوندی اظهار کرد: در نوسازی ناوگان هوایی باید هواپیماهایی با برد کوتاه در کشور استفاده شود و فرودگاه‌ها با مقیاس کوچکتر و فاصله کمتر در مقیاس جمعیت به کار گرفته شود.

وی عمده هدف هواپیماهای برد کوتاه را  استفاده مکرر و تامین آسایش مردم عنوان کرد و گفت: افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کوچک به عنوان محور توسعه بخش هوایی داشته و به سیستم حمل و نقل دسترسی دارند مانند فرودگاه‌های نوشهر، ساری و رشت می توانند در بخش تجاری و گردشگری موفقیت هایی کسب کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
بشیر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
اینجانب از ساکنین حریم فرودگاه مهراباد از اقای اخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی تقاضا دارم تا نسبت به رفع الودگی صوتی این فرودگاه با تعطیلی پروازهای ان از ساعت 22 لغایت 6 صبح و جلوگیری از پزواز هواپیماهای با ظرفیت بیش از 100 نفر طبق اعلام فبلی مسئولین مربوطه اقدام نمایند و برای خودشان یک باقیات و صالحات بگذارند.در استان تهران تمرکز روی اقتصادی شدن فرودگاه امام خمینی معطوف باشد .
حسین معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
در اکثر کشورهای جهان جهت استفاده از فرودگاهها و جذب مسافران از هواپیماهای کوچک استفاده میشود و تعداد پرواز افزایش مییابد
بنظر میرسد این اقدام میتواند باعث فعالتر شدن بسیاری از فرودگاههای کم فعال کشور شود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین