کد خبر: ۳۹۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۲:۴۷

بلیت مترو گران می شود

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس جعفر ربیعی اعلام کرد: مکانیزم کنترلی و سیستم نظارتی ما برای محاسبه دقیق نرخ سفر در بلیت های مسافتی در راستای آرامش خاطر شهروندان است. 

ربیعی در توضیح این مطلب افزود: تصمیم ما بر این است که کنترل بلیت ها به صورت مکانیزه و محاسبه دقیق باشد و جز در موارد مشاهده تخلف از حضور نیروی انسانی و ماموران کنترلی استفاده نکنیم تا با این کار از ایجاد ازدحام بیش از حد جلوگیری شود. 

معاون پشتیبانی شرکت مترو گفت: سیستم نظارتی و کنترلی ما در برخی ساعت ها وایستگاه ها به صورت موردی انجام خواهد شد و اینگونه نیست که در تمام ساعت ها و به شکل مداوم باشد.
به گفته او، به این ترتیب شهروندان باید نهایت همکاری و توجه را برای ارایه صحیح بلیت ها به دستگاه و انتخاب ایستگاه مورد نظر داشته باشند. 

معاون پشتیبانی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، در ادامه با بیان اینکه از این پس تنها 3 نوع بلیت مترو خواهیم داشت، افزود: این بلیت ها، دو نوع بلیت اعتباری مدت دار و مبلغ دار و یک نوع بلیت سفری که خود به یک سفره، دو سفره و 10 سفره تقسیم می شود، خواهند بود. 

توصیه این مقام مسئول در شرکت مترو به شهروندان آن است که حتی الامکان از بلیت های سفری و مسافتی استفاده نکنند، چون استفاده از این بلیت ها مشکلاتی از جمله کمبود پول خرد، اتلاف وقت مسافران و سردرگمی لحظه ای برای آنان به وجود می آورد. 

ربیعی افزود: اما چنانچه شهروندان مایل باشند که از بلیت های سفری و نه اعتباری مدت دار و مبلغ دار، استفاده کنند، باید ناحیه ایستگاه مقصد موردنظر خود را به طور کامل شناسایی کنند و بر اساس ناحیه ایستگاه مورد نظر بلیت بخرند. 

معاون پشتیبانی مترو تهران گفت: هنگام کنترل بلیت سفری مسافران در گیت های خروجی، چنانچه مسافری بیشتر از ناحیه اعلام شده به هنگام خرید بلیت، سفر کرده باشد دستگاه اجازه خروج را نمی دهد و مامور ایستگاه مسافر خاطی را 200 تومان جریمه می کند. 

وی گفت: چنانچه خطای مسافر از چشم های الکترونیکی دستگاه ها و چشم ماموران کنترلی پنهان بماند و مسافر از گیت خارج شود، سیستم مکانیزه کنترل در مرحله بعدی استفاده از بلیت سفری بهای یک سفر را کسر می کند.
معاون پشتیبانی شرکت مترو، تهران تصریح کرد: در حال حاضر حدود 55 درصد مردم از بلیت اعتباری استفاده می کنند و ما سعی داریم که با ایجاد یکسری تسهیلات مردم را به استفاده داوطلبانه از بلیت های اعتباری ترغیب کنیم. 

وی تاکید کرد: مسافتی شدن نحوه محاسبه قیمت بلیت مترو، طرحی عادلانه است و نباید آن را افزایش بهای بلیت مترو تلقی کرد. 

ربیعی گفت: هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت بلیت در دستور کار شرکت راه آهن شهری تهران (مترو) قرار ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین