آفتابنیوز : به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس جعفر ربیعی اعلام کرد: مکانیزم کنترلی و سیستم نظارتی ما برای محاسبه دقیق نرخ سفر در بلیت های مسافتی در راستای آرامش خاطر شهروندان است.
ربیعی در توضیح این مطلب افزود: تصمیم ما بر این است که کنترل بلیت ها به صورت مکانیزه و محاسبه دقیق باشد و جز در موارد مشاهده تخلف از حضور نیروی انسانی و ماموران کنترلی استفاده نکنیم تا با این کار از ایجاد ازدحام بیش از حد جلوگیری شود.
معاون پشتیبانی شرکت مترو گفت: سیستم نظارتی و کنترلی ما در برخی ساعت ها وایستگاه ها به صورت موردی انجام خواهد شد و اینگونه نیست که در تمام ساعت ها و به شکل مداوم باشد.
به گفته او، به این ترتیب شهروندان باید نهایت همکاری و توجه را برای ارایه صحیح بلیت ها به دستگاه و انتخاب ایستگاه مورد نظر داشته باشند.
معاون پشتیبانی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، در ادامه با بیان اینکه از این پس تنها 3 نوع بلیت مترو خواهیم داشت، افزود: این بلیت ها، دو نوع بلیت اعتباری مدت دار و مبلغ دار و یک نوع بلیت سفری که خود به یک سفره، دو سفره و 10 سفره تقسیم می شود، خواهند بود.
توصیه این مقام مسئول در شرکت مترو به شهروندان آن است که حتی الامکان از بلیت های سفری و مسافتی استفاده نکنند، چون استفاده از این بلیت ها مشکلاتی از جمله کمبود پول خرد، اتلاف وقت مسافران و سردرگمی لحظه ای برای آنان به وجود می آورد.
ربیعی افزود: اما چنانچه شهروندان مایل باشند که از بلیت های سفری و نه اعتباری مدت دار و مبلغ دار، استفاده کنند، باید ناحیه ایستگاه مقصد موردنظر خود را به طور کامل شناسایی کنند و بر اساس ناحیه ایستگاه مورد نظر بلیت بخرند.
معاون پشتیبانی مترو تهران گفت: هنگام کنترل بلیت سفری مسافران در گیت های خروجی، چنانچه مسافری بیشتر از ناحیه اعلام شده به هنگام خرید بلیت، سفر کرده باشد دستگاه اجازه خروج را نمی دهد و مامور ایستگاه مسافر خاطی را 200 تومان جریمه می کند.
وی گفت: چنانچه خطای مسافر از چشم های الکترونیکی دستگاه ها و چشم ماموران کنترلی پنهان بماند و مسافر از گیت خارج شود، سیستم مکانیزه کنترل در مرحله بعدی استفاده از بلیت سفری بهای یک سفر را کسر می کند.
معاون پشتیبانی شرکت مترو، تهران تصریح کرد: در حال حاضر حدود 55 درصد مردم از بلیت اعتباری استفاده می کنند و ما سعی داریم که با ایجاد یکسری تسهیلات مردم را به استفاده داوطلبانه از بلیت های اعتباری ترغیب کنیم.
وی تاکید کرد: مسافتی شدن نحوه محاسبه قیمت بلیت مترو، طرحی عادلانه است و نباید آن را افزایش بهای بلیت مترو تلقی کرد.
ربیعی گفت: هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت بلیت در دستور کار شرکت راه آهن شهری تهران (مترو) قرار ندارد.