کد خبر: ۳۹۳۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

آخرین وضعیت مناطق طوفان‌زده مازندران؛ 1300 خانوار بر اثر طوفان خسارت دیدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران از آسیب دیدن 1300 خانوار مازندرانی در طوفان روز جمعه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی وزش طوفان شدید و بارش باران صبح روز جمعه(12 شهریور) در مازندران، جمعیت هلال احمر استان به منظور امدادرسانی به مردم اقدام‌هایی در شهرستان‌های آمل، ساری، بابل، جویبار، بهشهر، سوادکوه، قائم‌شهر، نور، نوشهر، بندپی و بابلسر انجام داده است.

وی با بیان اینکه 109 روستا در مازندران از این طوفان آسیب دیدند، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 376 خانوار درگیر این طوفان شده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه 6 هزار و 870 کیلوگرم نایلون به مناطق آسیب‌دیده ارسال شد، تصریح کرد: از این میزان 4 هزار و 737 کیلوگرم نایلون در سطح مازندران توزیع شد.

آخرین وضعیت مناطق طوفان‌زده مازندران؛ 1300 خانوار بر اثر طوفان خسارت دیدند

 اکبری از 6 مورد تخلیه آب منازل در مازندران خبر داد و گفت:  42 تیم عملیاتی، 161 نفر نیرو به همراه 42 دستگاه خودروی امدادی و 6 دستگاه موتور پمپ لجن‌کش در این عملیات‌ها به‌کارگیری شد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

۲۸ مصدوم و یک کشته بر اثر طوفان در مازندران بر جای ماند

روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران نیز از مصدوم شدن ۲۸ نفر در شهرستان‌های قائم‌شهری، نور و آمل خبر داد و گفت: قائم‌شهر با 17 زخمی و یک کشته بیشترین آسیب را در این طوفان دید.

محمد سلطان‌تویه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طوفان و بارش باران در مازندران ۲۸ مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.

وی افزود: قائم‌شهر با 17 مصدوم بیشترین خسارت را دیده است که پس از انتقال به بیمارستان رازی، دو نفر بستری شدند و یک نفر نیز فوت کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با اشاره به دلیل فوت این شهروند قائم‌شهری گفت: این فرد به بالای سقف خانه خود رفته بود که طوفان وی را پرت کرده بود که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

سلطان تویه تصریح کرد: در آمل نیز بر اثر طوفان ۸ نفر مصدوم که به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل انتقال داده شدند.

وی یادآور شد: ۳ مصدوم طوفان صبح جمعه در شهرستان نور هم به بیمارستان امام خمینی(ره) نور منتقل که همه آنها به طور سرپایی مداوا شدند.

فرماندار قائم‌شهر:

برق قائم‌شهر همچنان با مشکل مواجه است

مهدی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برق تمامی قسمت‌های قائم‌شهر با مشکل مواجه است و همکاران اداره برق در ۸ گروه در شهرستان قائم‌شهر مستقر شده‌اند تا مشکل را حل کنند.

وی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت برق استان مازندران نیز به دلیل آنکه در قائم‌شهر وضعیت بدتری حاکم بود برای بازدید حضور پیدا کردند، افزود: آبگرفتگی معابر تخلیه شد و در حال حاضر زیرگذرها با مشکل هستند که امیدواریم به سرعت این مشکل نیز حل شود.

محمدی درباره درختانی که به دلیل طوفان دچار شکستگی شدند و راه‌ها را مسدود کردند، تصریح کرد: همکاران شهرداری قائم‌شهر بسیج شدند و تمامی درختان را جمع‌آوری کردند و در حال حاضر راه‌های اصلی باز است.

فرماندار شهرستان قائم‌شهر گفت: از تمامی مردم قائم‌شهر می‌خواهیم با توجه به عمق خسارت‌ها و تلاش مسئولان برای رفع موانع و مشکلات، با صبر و شکیبایی خود به تمامی همکاران کمک کنند.

این مسئول یادآور شد: با توجه به مشکلات و خسارت‌های فراوان اما خوشبختانه خسارت جانی اتفاق نیفتاد.

شهردار قائم‌شهر:

شرایط قائم‌شهر پس از طوفان مناسب نیست

رضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شهرستان قائم‌شهر قطع درختان موجب خسارت به کابل‌های برق شد و همچنین راه‌های اصلی این شهر را مسدود کرد که در حال حاضر راه های اصلی را راهدارها با همکاری مردم بازگشایی کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر آب، برق و تلفن با اختلال روبه‌رو است و در قائم‌شهر شرایط مناسب نیست.

شهردار قائم‌شهر با اشاره به اینکه در چنین شرایطی اقدام نهادهای مردمی مهم است، تصریح کرد:  شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این خرابی‌ها را سامان ببخشد و مردم باید بسیجی‌وار اقدام کند و تمامی مردم قائم‌شهر برای بازسازی این شهر طوفان‌زده حمایت کنند.

تمامی خطوط ۲۰ کیلوولت فریدونکنار برق‌دار شدند/ آبرسانی کامل به مردم فریدونکنار تا ساعاتی دیگر

به گزارش ایسنا، شب گذشته(پنج‌شنبه شب) طوفانی به سرعت 90 تا 130 کیلومتر در ساعت، استان مازندران و فریدونکنار را درنوردید که به دلیل عدم آمادگی کامل مسئولان و دستگاه‌های خدماتی موجب قطع آب، برق، خرابی خیابان‌ها و آبگرفتگی معابر شد، که وضعیت پیش‌آمده به آرامی رو به بهبودی می‌رود.

"علی رحمانی"، رئیس اداره برق فریدونکنار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از زمان وقوع طوفان تاکنون بیش از 90 نیروی این اداره در فریدونکنار در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: شبکه‌ها به دلیل سقوط اشیاء اتصالی دارد و بسیار خطرناک است، با این شرایط در حال پایش شبکه هستیم.

رئیس اداره برق فریدونکنار افزود: تمامی خطوط ۲۰ کیلوولت برق‌دار شدند و خاموشی‌های جزئی در حال رفع است.

همچنین در تماس تلفنی با رئیس اداره آب و فاضلاب فریدونکنار، جعفر جعفرنیا رئیس این اداره، با اشاره به اینکه تا زمان برق‌دار شدن خطوط، مشکل آب وجود دارد، گفت: به نظر می‌رسد با رفع مشکلات توزیع برق در فریدونکنار مشکل آب این شهرستان نیز به زودی رفع می‌شود.

گزارش‌های مردمی به ایسنا، نشان می‌دهد که همچنان نبود برق و قطعی آب در این شهرستان بزرگترین مشکل مردم فریدونکنار است.

ریزش سقف تعدادی از ساختمان‌ها، آبگرفتگی منازل مسکونی، قطعی درختان، خرابی دیوارها و آبگرفتگی برخی شالیکوبی‌های فریدونکنار از خسارت‌های این طوفان بوده است.

همچنین معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استانداران مازندران و گلستان بر لزوم رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل و طوفان تاکید و دستورات لازم را برای ساماندهی وضعیت فعلی و جبران خسارت‌ها صادر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین